Mysko värre

I går satt jag vid ett bord på jobbet och jobbade med lite syningsarbete. Vi var flera som satt vid olika bord, på rad. Borden närmast mig till vänster och höger, var tomma Fanns inga bord bakom, dörren in i rummet är tung och hörs. Helt plötsligt känner jag hur någon ge mig en klapp på vänster axel, jag tittar upp men ser ingen, snurra stolen 180 grader för se om någon stod snett bakom men det fanns ingen där. De som satt och synade satt helt stilla och reser de sig upp så syns det i ögonvrån pga av bordens placering. Det var ingen som skojade eftersom de hade inte hunnit tillbaka till sina platser eftersom vi inte satt brevid varandra.

Känslan jag fick efter klappen var att "du jobbar på bra" av en
fd arbetskamrat. Tänkte att varför skulle en gammal arbetskamrat göra så? Jag försökte känna efter om det kunde ha varit min morfar men såg bara en ung tjej och framför allt hennes stora bruna lockiga hår.
Maken menade på att det var ryckningar i axeln men jag har aldrig haft en rykning som har känts som en hand.

Jag tror att det var den gamla jobbarkompisen som var på besök och ville uppmuntra mig eftersom det har varit lite småstökigt på jobbet med en del förändringar och en massa nytt.

På kvällen hände en annan märklig sak. Maken och jag satt och tittade på teve och när han gick ur rummet och in i badrummet så dimrade lampan ner sig själv helt och när jag skulle resa mig upp i soffan för att försöka tända den igen så dimrade den upp sig själv. Du kan styra dimmern på den lampan på 2 sätt, dels genom att röra lampan och dels genom kontakten. Maken var i badrummet och barnen sov, jag satt i soffan och var inte i närheten . Spänningsfall tänkte jag men de infällda sportarna i taket, som oxå var tända påverkades inte.

Det finns alltid förklaringar. Jag tror personligen att det var någon i andevärlden som ville visa att de fanns runt mig.

Har du varit med om något mysko i dag eller den senaste tiden?

Kommentarer
Postat av: Elisabet

åh det är ingen som har några spännande saker att dela med sig utav :)
Du har mycket runt dig nu ser jag *smilar*

Ehm min senaste upplevelse som gav mig gåshud var när jag satt och läste i min bok och så såg jag i min ögonvrå hur något smög in i rummet för att sedan rusa fram och hoppa upp på mitt knä och sedan stå och viffta på svansen, som katter gör när de är lite små ilskna.

Har haft den "synen" flera gånger efter det men blev bara rädd första gången.

Man kunde nästan höra hur det lät när "djuret" rusade upp på soffan för att ställa sig över mina ben, en såndär skum upplevelse.

Ja utöver alla andliga besök då ;)

*krama*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback