Dags att jag tar mig i kragen.

image234

Har varit väldigt dålig på att uppdatera min blogg men ska verkligen försöka bättra mig.
Jobbar nu 75% så det går åt rätt håll. Det tråkiga är att fk inte vill godkänna min skjukskrivning, har lämnat in extra intyg från läkaren och hoppas att de ska ändra sig. Hur sjukt är inte detta??? Har inte varit långtidssjukskriven innan, inte haft mycket vab dagar trots 3 barn (tack vara konstant helgjobb i 2½ år). Nu när jag väl är sjuk så anser fk inte att min utmattningsdepression pga av mobbingen på arbetsplatsen inte är tillräckligt att vara sjukskriven för. Detta får mig verkligen INTE att må bättre. Nu mår jag sämre att inte veta om jag ska få pengar eller inte. Det handlar om ca 2 månader som jag inte har fått betalt för och det märks här hemma=(.

På jobbet har vi haft ett rehabsamtal och det har mest handlat om att jag kommer slippa 3-skift och i stället jobba 2-skift. Måste iof byta avdelning då det inte tillämpas 2-skift där. Ser det faktiskt som positivt att få byta ställe och börja om på nytt. Inget är klart än utan arbetsledaren för den nya avdelninge ska ta kontakt med mig och visa mig runt sedan ska jag fatta beslut. Där efter ska vi träffas för ett nytt rehabsamtal(läkaren, facket, personal, nuvarande chef och den nya chefen). Fast det går inte undan på mitt jobb inte. Det är 2 veckor sedan(i morgon) vi hade 1:a rehabsamtalet och den "nya arbetsledaren" har inte tagit kontakt med mig. Fast det gör mig inget, jag jobbar tillfälligt på en annan avdelning(samma som jag har varit på sedan jag inte klarade att vara kvar på min gamla arbetslats) och trivs bra, tyvärr kan jag inte stanna kvar där då de har fått flytta personal eftersom de har fått mindre att göra.

Denna veckan jobbar jag kväll och det är skönt få då kan jag vila lite innan jag ska till jobbet. Hoppas verkligen att min förkylning inte ska bli värre (har ont i halsen och vä öra) och vill absolut inte ha öroninflammation. VILL INTE bli sjukskriven  mer.

Oj detta blev verkligen ett dystert inlägg.

Ha en bra dag!
kram

Kommentarer
Postat av: Mija

Skönt att se att du är tillbaka iaf. ♥ Kramar

Postat av: Carina

Ibland är det så, vissa inlägg är inte roligt,
som livet för övrigt alltså!
FK är ju ett kapitel för sig själv, man undrar vad de har för kriterier om inte detta går igenom ens!
Skönt att du är tillbaka iallafall :-)
Kram Carina

2007-10-01 @ 10:22:07
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: A

Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig. Det ska inte behöva vara på det viset. Kul att se dig igen:) Kram

2007-10-02 @ 07:05:59
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Mija, Carina och A
Tack era dina goa ord, det värmer*kramis*

2007-10-02 @ 10:02:07
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Nette

Jag tycker det är väldigt dåligt att mobbning på arbetsplatsen inte räcker som orsak? Jag menar....det är ju nästan som mobbning det också? Förstår de inte hur dåligt en människa mår om hon blir mobbad??? Hemskt! Jag är iallafall glad att du är tillbaka - håller tummarna för att det ska ordna sig för dig! Kram!!!!

2007-10-05 @ 20:13:29
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback