Värsta orden

Det finns 3 ord (förutom svordomar) som jag absolut inte gillar här hemma.

Det första är den då man ger barnen olika förslag på saker. Vilken joghurt ska du ha? Röd, gul eller grön? Den, svarar de nästan alltid. Vadå den? Barnen är 8,6 & 4 de kan färger de kan säga den första eller den sista mm.
Har ingen aning om vilken de menar när jag står med ryggen mot dem. Samma när de ska välja kläder. Den säger de och pekar*ehhh* Det finns ett antal tröjor(klänningar) i garderoben. Även om jag försöker se vad de pekar på så kan det vara 10 olika plagg.

Nästa ord är jag. Då barnen har väldigt lika röster och de vet att jag hör illa så jag gillar INTE när de sticker in huvudet i dörren och frågar något. Min fråga brukar bli, vem är det? då svarar de nästan alltid  jag. Det är stört omöjligt att veta vem det är. Försöker lära dem att säga sina namn men det är mest älsta sonen som gör det då och då.

Sist men inte minst här, detta lilla ord kan göra mig oerhört frustrerad. Pga min hörselskada har jag väldigt svårt att lokalisera vart ljuden kommer ifrån. De kan vara i rummet brevid men jag kan gå upp på övervåningen och leta eftersom jag tyckte ljuden kom därifrån.
Ibland ropar barnen på mig och för att slippa gå runt hela huset för att leta efter dem så brukar jag fråga var är du och får svaret här. Hur f-n ska jag kunna veta var de är?

Det jobbigaste brukar vara när de säger jag är här? Vem är var, brukar min följd fråga bli.

Låter kanske inte så jobbigt men när varje barn kanske säger det 5-10 gg per dag x 3 så blir det frustrerande.  

Har ni något speciellt ord som ni irriterar er på?


Kommentarer
Postat av: Anna

De svar som är vanligast här hemma från min man då är: Vet inte, ska göra det SEN, SNART osv. jag blir tokig! för när han säger sen eller snart då vet jag att jag själv kan lika bra göra det.. sabla karlar..

Postat av: Jayne

Ha ha...ja du...vad kan det vara för ord.
Jo..när min man kallar på mig..jag säger ja... och inget mer kommer..blir helt tyst... DETTA retar mig.
Barnen... ja deras grymtande och precis som du skriver "Jag"... eftersom de har så lika röster...

2008-04-10 @ 16:12:50
URL: http://jayne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback