RUBRIKEN SYNS DÅLIGT

Så jag har börjat skriva den med stora bokstäver. Har ni oxå svårt att läsa den?

Har bakat brödet jag
skrev om och det var gott. Har redan bestämt att ha det på julbordet *mums*. Barnen var väl inte direkt överförtjusta i smaken men åt upp iaf.

Maken håller på att sätta ihop blygers bilbanan och jag har plockat här nere. Varför blir det oftast så? att mannen ta hand om att bygga ihop saker medan vi tjejer får ta hand om vardagssysslorna. Har ni det så eller är det bara så här hemma?

Innan jag träffade maken så satte jag ihop mina egna möbler, kopplade ihop datorn och fixade det mesta. Visst kan det var skönt att slippa ta hand om däckbytet på bilen, tunga lyft och borrningen i väggar mm.
 De 2 senaste jularna har jag oxå fått bygga ihop barnens lego men det beror nog mest på att det fanns så mycket att bygga så han hann inte med allt. Fast det var jag som fick gå ifrån för att fixa kaffe och kakor mm. Vi har försökt dela upp det mesta i hemmet så det ska bli rellativt jämt men när saker ska byggas ihop så fungerar det inte.

Jag upplever att det har blivit mer "klassiska" uppdelningar ju fler barn vi har fått. Om det har berott på att vi inte delade lika mycket fl med 2:a och 3:e barnet som vi gjorde med första kanske spelar in. Att jag valde att jobba bara helger i 2½ år för att slippa ha barnen allt för mycket på dagis i början har nog oxå spelat in. På grund av att jag jobbar 2-skift nu så jobbar jag färre timmar per vecka än vad han gör och får då mer tid hemma att laga mat och städa och det gör nog oxå sitt.

Vad har ni för åsikter / erfarenheter?

Kommentarer
Postat av: malve

Jag känner igen mej precis. Jag byter inte ens glödlampor här hemma längre... Tror att det började när jag var mammaledig med tvåan. När någonting gick sönder eller skulle pulas med så var det enklast att säga att pappa gör det när han kommer hem, så slapp jag stå och limma med två småttingar i hasorna.
Nu tänker jag skaffa mej ett eget helgprojekt i huset: förrådet ska fräschas upp: måla väggarna och lägga golv. Och det ska jag fixa själv har jag tänkt.

Postat av: Karin

Kul du länkade till mig, det får du gärna göra!

2007-11-25 @ 22:01:47
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Malve: Det tycker jag du gör rätt i så får gubben din ta hand om markservicen.
Karin: Tackar=) kommer nog länka fler ggr har läst en hel del på din blogg.

2007-11-25 @ 23:12:30
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Carina

Nedå, syns hur bra som helst ju :-)

2007-11-30 @ 12:28:20
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback