Förnyelse på bloggen

Lite ändringar är väl på tiden*s*

Min lediga fredag idag och det är SKÖNT. I två dagar nu har jag gått upp straxt efter 7 för att ge barnen frukost, skickat i väg killarna till skolan och satt på teven till tösen för att själv gå och sova i ca 2½  timmar. I väg med tösen till dagis tvingat i mig lite mat och sedan åkt till jobbet. Hemma igen ca 23.20 för att gå direkt till sängs.
I dag hade jag gärnat gått och vilat men har inte hunnit. Har varit och storhandlat med dottern och blyger kom hem för 10 min sedan och jag ska straxt fixa lunch till dem. Långis slutar lite efter 13.00.

I helgen ska jag städa, sätta upp nya gardiner i köket, plocka fram adventsljusstakar och sätta upp, baka dumlekakor, mjuk peppakaka, lussebullar, vanliga bullar och muffins. Finns orken så ska jag försöka göra köttbullar på 2 kg köttfärs och fina kroppkakor. Pojkarna ska på varset kalas på lördag och blyger har sitt kalas på söndag. I dag har långis uppgradering på karaten och klarar han det så är det diplomutdelning i morgon.
Helgen är fulltecknad vill jag lova*pust*.

Vad ska ni göra i helgen?


Kommentarer
Postat av: Carina

Visst är det roligt att göra om lite
mellan varven!
Försöker lära mig lite html men det
är så jädra svårt, sakta men säkert framåt :-)
Har stökat färdigt inför advent, mest bara för
att vi åker bort idag och kommer hem på söndag
kväll igen sp allt ska vara färdigt då!
Du den maten är jättegod, innehåller ju sånt som
man oftast har hemma vilket är bra!
Kram Carina

Postat av: malve

Puh, blev alldeles matt när jag läste om din helg :)

Själv är jag ensam med barnen ikväll. Imorgon ska vi på dotterns dansavslutning och på kvällen har vi glöggfest. På söndag kommer brorsan med familj för det årliga pepparkaksbaket och så avslutar jag helgen med att vara ensam med barnen på söndag kväll också. Ska hinna med att putsa köksfönstrena (de andra är klara) och adventspynta imorgon.

Hoppas att din helg blir bra!

2007-11-30 @ 13:05:44
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback