Vilken dag...

image112


det har varit dag=(. Vaknade straxt innan 03 och kunde inte somna om eftersom jag hade ONT. Upp och ta lite tabletter ner i sängen men allt var bara obekvämt och gjorde ont. Slutade med att jag hamnade framför teven upp bullad med en massa kuddar. Finns inte mycket bra på teven den tiden*s*.
Efter att maken hade lämnat barnen på dagis så tog jag av mig lindan runt bröstkorgen, vilken lättnad. Den var förmodligen den största orsaken till smärtan för så fort jag blev av med den lättade det. Misstänker att brösten svullnade ganska mycket under kvällen eftersom jag fick mer och mer ont.

Blev ganska förvånad när jag skulle ta på mig bh jag hade provat(så gott det nu gick) innan op. Då var 75C lite väl stor i ryggen fast jag använde de innersta hyskorna. Fick med mig en 75B efter att ha sett brösten och insett att jag absolut inte hade en c-kupa. I morse var Bh var nästan i tajtaste laget runt ryggen(kupan var perfekt), fick använde de yttersta hyskorna men det behövde jag ju inte i tisdagsmorse. 75 är ju 75 oavsett vilken kupa(samma märke) det enda förklaring jag kan komma fram till är att jag har svullnat upp efter op. Det är ganska logiskt om man tänker efter men jag blev märkbart förrvirrad i morse vill jag lova.

Sov några timmar på fm och när jag vaknade märkte jag att jag hade klåda och typ små myggbett=(. Först trodde jag att det kunde vara efter lindan men när det började komma på fler och fler ställen, så var det bara att inse att det var något allergiskt. Fick ringa kliniken och prata med  läkaren. Det verkar som om det är pencilinet jag inte tål(har aldrig haft problem med det innan) men ska ta en till i kväll för se om det verkligen är det(har fått massa annan medicin oxå som det kan vara). Blir det värre så ska jag avbryta kuren annars kan jag fortsätta. Har tavegyl(allergimedicin) hemma som jag har börjat ta.

När jag sov i em på grund av tavegylen så ringer maken och säger att de har ringt från dagis. Ena sonen har skurigt sig i fingret och behöver åka till läkarstationen. Han kastar sig i bilen men är 5-6 mil att köra så det tar lite tid. Han får även ringa svärisarna så de kan hämta de andra barnen. Snacka om att jag kände sig hjälplös, kan inte ta mitt skadade barn till läkaren eller hämta de andra på skola och dagis*Bläääää*.

Det var inte så illa med sonens finger. Han hade stoppat fingret i munnen samtidigt som han tuggade*Smart-NOT* och hade nästan bitit av sig fingerblomman. Nu är han tejpad och plåstrad men verkar inte har ont.
Inte för jag fattar varför en 5 åring ska stoppa fingrarna i munnen när man äter men förhoppningsvis lär han INTE gör om det.

Nyss tvättade maken mitt hår, snacka om att jag känner mig betydligt fräshare. Han höll iof på att slita av mig halva kalufsen när han skulle borsta. Det går inte att fortsätta dra när man har tovor, inte lätt att veta om man har ca 0,5-1 cm hår...

Nu ska jag försöka orka läsa lite andra bloggar;-)
Trevlig kväll och massor ov kramar för alla goa komentarer.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Var inte orolig över att bh.n satt trångt.Du kommer nog vara svullenett tag till.Jg är fortfarande svullen över knät sedan meniskoperationen den 19/4.
Kram på dig och hoppas du slipper avbryta kuren.

Postat av: Malin

Fy vad det låter jobbigt ;0( Hoppas du känner dej lite piggare snart... Kramisar från mej.

2007-05-03 @ 07:18:09
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Nette

Godmorgon! Först säger jag åt dig att vila och sen blir jag smått orolig när du inte skrivit på hela dagen. Vaddå motsägelsefullt? :) Inte bra att du reagerar på kuren men jag hoppas du inte behöver avbryta den. Tack för tipset om bonbonland - nu ska jag kolla upp det. :)
Kramar,
Nette

2007-05-03 @ 07:45:05
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Grodis

Säkert är du svullen, vännen. Inte ett dugg konstigt. Jobbigt att ha så ont... :-( Hoppas du mår lite bättre idag? Se nu till att vila, vila så mycket du bara kan. Och glöm för all del inte vattnet! Många kramar och tack för pepp!!

2007-05-03 @ 09:27:32
URL: http://grodis.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback