Mammor*suck*

image115


Låg och sov i soffan i fm som jag har gjort i ons och tors. Mamma har ringt och väckt mig alla gånger och jag har sagt till henne att jag sov. I morse vägrade jag att svara i telefonen men det gick fram hur många signaler som helst. 3 min senare ringer hon igen*suck* det var bara att svara. Hon börjar med hur orolig hon blev nu när jag inte svarade, babbla på om något hade hänt mig osv...hallå jag pratade med henne i går och vad kan hon göra 30 mil bort??? Hon började IGEN och fråga om allergireaktionen  att det inte är tejpen. För 3:e dagen i rad så berättar jag att det inte är tejpen efterson jag har provtejpat och det blir ingen reaktion. Om det nu är tejpen så ger inte det reaktion på hela kroppen. Allt blev bättre när jag slutade med pencillinet även om det inte är helt borta än.

Då börjar hon oroa sig för om jag får infektion för det fick hon när hon gjorde samma op för över 15 år sedan.
Försöker förklar att: 1 jag är INTE rökare som hon var då(sämre läkekött), 2 de tar inte stygnen efter 10 dagar(då tog de sygnen och hennes sår gick upp på vissa ställen därav infektionen) utan efter 14-15 och då klipper de bara bort knuten på stygnen så försvinner de av sig själva. 3 hon åt inte pencillin i förebyggade syfte som jag har gjort , visserligen bara i 3 dagar men det är bättre än inget.

Nu när hon väckte mig så var jag inte speciellt talförd och när hon ältar samma saker vi har pratat om de senaste dagarna så orkar jag inte ta diskussionen och då blir hon lite sur*suck*. Vad ska man göra??
 
Visst jag förstår att hon är orolig men hon mår bara sämre av att hetsa upp sig som hon gör. Hon kan inte göra något där hon är nu, jag berättar inte allt med en ggr för att hon inte ska oroa sig och jag skulle faktiskt inte vilja ha henne här nu,  jag hade blivit galen.

Måtte jag inte blir en sådan hönsmamma till mina barn. Är ensambarn, det kanske är en av andledningen till att hon håller på som hon gör. Tröttsamt är det iaf.

Har ni problem med era mammor?

Kommentarer
Postat av: Nette

Jag kan inte säga att min mamma är lika orolig - men vi är tre syskon så hon hinner väl inte oroa sig allt för mycket om var och en? Däremot har vi ibland helt olika uppfattningar om hur saker och ting ska vara.
När jag köpte det här huset var hon hit och hjälpte mig flytta in. Hon hade diverse synpunkter på hur "det och det" skulle vara och det slutade som som ofta med att vi blev riktigt arga på varandra. Hon åkte då hem (500 km) och jag fortsatte tjurigt fixa allt som JAG ville ha det.
Ett par dagar senare kom ett brev från henne med en kylskåpsmagnet där det stod:
"Det bästa sättet att ge sina barn goda råd är att ta reda på vad dom vill, och sedan råda dem till att göra det. Förlåt dom andra råden."
Det tyckte jag var så gulligt och har alltid magneten på kylskåpet sedan dess.
Ps. Naturligtvis är det ok! Nu sätter jag dig som min! :)

Postat av: Arletta

mmm...Det känns igen. Min mamma ringde förlossningen x antal ggr när jag låg och födde. Kan säga att nästa gång kommer jag inte att berätta att vattnet har gått. =)

Min mamma läser min blogg så du behöver inte svara på det här där.

2007-05-04 @ 21:10:18
Postat av: Annelie

Åh mamma var en pärla och jag kan sakna hennes signaler.Vi är sju syskon och hon brydde sig i oss alla,men på ett sätt som inte var för mycket:) Hon finns tyvärr inte kvar i detta liv:(
Ha en fin dag.Hoppas sonen klarade av promenaden, det blir så mycket enklare då/kram

2007-05-05 @ 13:12:24
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback