Har fått frågan...

 
väldigt många ggr om min bröstoperation är subventionerad av lanstinget. Spelar det igentligen någon roll?
Nu har jag "fått" den betald för jag låg inom deras gränser. Tänk om  jag ville förminska mina bröst utan att jag låg inom deras riktlinje och fått betala kalaset själv, hade det varit annolunda i folks ögon?

Visst jag har problem med rygg,nacke och dålig hållning men det kan även de ha som inte uppfyller kraven. Vet att kraven är hårdare idag än när min mamma opererade sig för 15 år sedan. Hade jag inte uppfyllt kraven så hade jag utan tvekan betalt det själv. Tyvärr hade jag fått vänta lite innan jag hade fått ihop pengarna men opererat mig hade jag gjort.

Oavsett om man har för stora, olika stora eller för små så kan man ha problem och må dåligt både fysiskt och psykiskt. Har bekanta som knappt har haft några bröst och mått dåligt över det. De har fått betala sin operationer själva.

Vad är rätt och fel? Vad anser ni?



Kommentarer
Postat av: Jim

Jag tänker bara att det verkar som om folk inte har några stora problem att fundera på - konstigt!

Postat av: Mija

Åh, svår svår fråga.
Å ena sidan vill jag säga att alla borde få subventionerat.. men vadå? Hur ska man då dra gränsen för det psykiska/fysiska lidandet? Det är ju nästan omöjligt?? funderar Mija

2007-05-09 @ 16:37:26
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag tycker absolut att man ska få hjälp till att betala för en operation när man lider för sina för stora eller för små bröst eller annat besvär. Har man därimot inget fel så ska man stå för det själv.
Jag tycker personligen det är tragiskt att operera sig för att kanske få en C eller D kupa. Tragiskt med det samhällsideal vi lever i, synd om alla små tjejer som växer upp i det. Tycker de flesta ska vara nöjd med det de har, men så är det ju som sagt inte nu förtiden.
Du ska inte ta illa vid dig om folk undrar om du fått hjälp eller betalt din operation själv. Har dom inget annat att fundera över så är det synd om dom:)
Jag hoppas du mår bättre nu med mindre smärta/kram

2007-05-10 @ 21:02:07
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback