God morgon!

image125

Då var det dags för det viktigaste på hela dagen...Kaffet*s*. Hur klarade man sig innan man drack kaffe?

Här hänger regnet i luften=( och jag som hade hoppas på fint väder, så man sakta men säkert kan få lite färg nu när man är hemma och har tid. Det kommer säkert regna eller vara molningt ända till första v i juni, då jag börja jobba*s*. Tant pessimist är mitt andra namn...

Maken har roligt åt min sovprocedur. Har 4 kuddar i sängen 2 vid huvudet och 2 vid armarna(en vid varje sida). Lägger kuddarna precis så de börjar vid axlen och ligger parallella med kroppen, avlastar armarna och även brösten. Börjar sakta men säkert bli rörligare och rörligare men stygnen längst ut på sidorna är de som fortfarande stramar mest. Har märkt att när jag ska sträcka ut en arm så åker den andra automatiskt upp och håller liter över bröstet, mest vid yttersygnen som ligger straxt under armhålan. Ser nog ganska roligt ut när vi är ute någonstans eftersom de vet ju inte orsaken till min hand vid bröstet.

Fast så mycket jag speglar mig nu vet jag inte när jag gjorde sist. Jag är verkligen helnöjd med operationen men det är fortfarande svårt att förstå att de små fina brösten faktiskt är mina. Inte som innan stora, långa och tunga och bh var ett nödvändigt ont när jag skulle iväg eller det kom hem folk. 1,5 kg har jag blivit av med, helt underbart skönt. Nu hoppas jag att känslen kommer sakta men säkert. Nu har jag känsel mest på ovansidan, lite på sidorna och inget under, känner inte bröstvårtan heller. Det är iof bara 8 dagar sedan op och jag har massa stygn kvar så mycket kan hända. Har massa illningar och stickningar så det är väl en bra början.
Även om jag förlorar känslen helt eller delvis så ångrar jag inte op, hade inga andra alternativ. Har vetat hela tiden att man kan få känselbortfall. Det är en av orsakerna till att jag väntade tills jag var klar med barnafödandet eftersom det kan påverkar amningen.

Ha en fortsatt trevlig dag!

image57

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Krya på dig!!! jag vet hur ont det kan göra, inte i brösten då, men jag tog bort 2kg löst hängande hud å fett på min mage i januari...men de blir bättre!!

Ha en fin dag i regnet!!

Postat av: Jim

Kaffa, denna dryck som svensken älskar! Jg har inte börjar dricka kaffe än, tack och lov har ingen ifrågasatt detta, jo mormor kanske. Har en vän som "stod emot" ganska länge, men sedan ett år tillbaka är blir han irriterad och elak om han inte får sitt morgonkaffe.

2007-05-09 @ 08:33:13
URL: http://www.jimweb.se
Postat av: Grodis

Håller med om att kaffe är viktigaste drycken! Sitter själv med dagens första (och långt ifrån sista) kopp just nu och försöker vakna till... ;-)
Härligt att du känner dig nöjd med dina nya bröst! Det gör mig glad. Känselbortfall osv är ju som du säger saker man vet om innan och nerver kan ju hitta på varandra igen, även om det kan dröja lite längre tid. Många kramar!

2007-05-09 @ 08:41:29
URL: http://grodis.bloggagratis.se
Postat av: Gabriella

Nej!! Jag har bott här i hela mitt liv!!! va kul med en "gammal" Kalmarrit...

2007-05-09 @ 08:45:18
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Nette

Kaffe är ett absolut måste - skulle inte klara mig utan det! :)

Jätteskönt att du mår bättre! Vad har de sagt är normal tid innan känseln kommer tillbaka om den kommer?

2007-05-09 @ 12:05:37
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: evans

Här dröms det också om kaffe :-) Jag har druckit två koppar idag. Kollegorna dök upp, tack och lov!

2007-05-09 @ 12:37:18
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback