Jobblogg...

image60

IGEN=(. Inte det roligaste en fredagskväll.
Har pratat med facket idag och har fått höra i stora drag vad som kommer hända framöver. Kommer tydligen få mer info från min chef på måndag.

De har bestämt att hålla gruppen intakt men att någon typ av konsult ska komma in och hjälpa till att få gruppen att fungera. Jag och den andra utsatta ska som sagt tillbaka men inte förren gruppen börjar fungerar normalt(tvivlar).
Vi(utsatta) kommer tydligen få det stöd som vi behöver(vad det nu innerbär?) De (cheferna, facket, företagsvården) kommer att hålla noga? koll på oss för att rycka in med en ggr om vi börja må dåligt.

Gillar faktiskt INTE detta förslaget eftersom jag inte tror att det kommer vara tillräckligt kompetent folk som kommer in och lyckas få skiftet att fungerar. Hur kommer jag att kunna slappna av i gruppen där jag VET att mobbaren INTE gillar mig. Känns som om de bara kommer leta efter ett tillfälle att kunna ge igen. Jag tror att både jag och mobbaren kommer har en ganska spänd avvaktande relation. Vet att jag inte kommer kunna slappna av och vara mitt gamla glada skojfriska jag i större delen av gruppen.

Hur kommer mitt tillfrisknande att påverkars av att inte kunna slappna av och inte vara mig själv?
Jag hade bara ett önskemål angående hela denna situationen och det var att jag absolut INTE ville tillbaka till detta skiftet*SUCK*. Kommer verkligen börja söka andra jobb aktivt, tyvärr är det just nu en nackdel att jag har varit en del sjukskriven den senaste månaderna. Tack och lov så slipper jag jobba i Maj på grund av operationen.

Visst, jag VET att jag inte ska vara så pessimisisk men så som hela denna situationen har behandlats så kan jag inte vara annat. Just nu är det ett par lugna veckor för mig iaf då jag ska vara kvar på den tillfälliga avdelninge tills de börjar jobba med grupen. Ju längre tid det tar*hoppas* ju mindre behöver jag jobba med dem, 6½ v kvar till op.

I morgon är det dags för vägning igen. Jag hoppas innerligt att vågen visar MINST -0,5 kg. Tänkte börja morgondagen med en tidig promenad på ca 40-50 min och passa på att köpa färska fralla till familjen. Sedan åker jag till vv och sedan hem och äta frukost, vad gör man inte för ett förhoppningsvis bra resultat*s*.
Blir inte resultatet så bra som jag hoppas måste jag kanske öka pointsen lite eftersom jag tränar en del.
Crosstrainer blir ca 4-5 ggr/v á 35 min, 4-5 promenader/v på allt från ca 40-60 min + magövningar. Få se vad vågen visar i morgon och ska försöka prata med konsulten och se vad hon säger. Jag har inte slarvat alls med maten inte ens tagit en godisbit fast jag har points till det. Har i stället valt valnötter, avokado eller frukt när jag har varit riktigt sugen på något sött. Rapporterar i morgon hur det har gått...

Nu ska jag göra maken sällskap framför teven en liten stund. Blir tidigt sänggående för mig i dag oxå, börjar nog bli en riktig tant*S*

Ha en trevlig HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback