JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

image49
186371-22

jag fick det godkänt*överlycklig*. Jag har varit på Citadell kliniken i Landskrona fått en bröstförmiskning beviljad, har visserligen blivit beviljad när jag var 18 och för 4½ år sedan men jag ville avvakta tills jag var klar med barnafödandet. Det finns en viss risk att man inte kan amma efter en sådan operation och eftersom jag har allergier så ville jag minimera chansen/risken för barnen.
De räknar med att ta bort ca 700 per bröst så det är en del. Nu har jag G eller H kupa, vet inte vilken. När jag var 20 så bantade jag ner mig ganska mycket, vägde 46 kg men hade 65 EE i BH till mina 157 cm. Tyvärr tillhör jag den kategorin som inte får mindre bröst av amming utan de har bara blivit större och större för varje barn=(.
Nu ska jag bara gå ner ca 4 kg och det SKA jag klara till den 1/5 då det är operation. Skulle det bara bli 3 kg så är det oki oxå men ju mer jag kan gå ner innan op ju bättre blir resultatet.

På jobbet blev det platt fall*SUCK*. En chef har tydligen pratat med "mobbaren" igår och idag blev jag påhoppad av en som står "mobbaren" nära och som vi båda jobbar/jobbade  med. Mobbarens vän ifrågasatte varför jag anklagade mobbaren som nu tydligen låg  illa till, varför jag hade dragit in facket, varför jag inte hade pratat med mobbaren hur jag upplevde detta tidigare etc...Jag var inte beredd på påhoppet, började skaka och gråta. Försökte tala om att vi inte skulle diskutera det och facket var för min skull och att mina upplevelser med mobbare inte var påhittade, att det fanns vittnen och att jag faktiskt inte mådde bra av allt detta. Då säger mobbarens vän att nä jag såg att du mådde dåligt, tyvärr fann jag mig inte och kunde ge igen med att varför gjorde du inget. Slutade med att jag gick där ifrån gråtandes  och sa att vi ska inte diskutera, detta en gång till. När jag kom ner till min tillfälliga avdelning kända att jag att jag fixar inte detta. Gick hem 30 min innan jag igentligen skulle gå för jag orkade inte, bara grät och mådde illa(höll på att spy flera ggr). Här hemma har jag gråtit och just nu är jag illamående, urlakad, tom, rastlös, oerhört nere, tryck över bröstet och gråten hänger i halsen.
 
Imorgon måste jag ringa företagsläkaren, personal och facket och mår jag som jag gör nu så stannar jag hemma. Säger bara FY FAN vad jag är trött på skiten. Vet inte hur mycket jag orkar längre, vill bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet och stanna där i några månader.

Ingen som vet något ledigt jobb?

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Carina

Goda och dåliga nyheter i ett och samma inlägg!
Grattis till bröstoperationen,
kan tro att du e glad över att få göra den!
Kostar ju skjortan och lite till för att köpa
sig en bh när man har så stor byst, tungt, kläder
sitter inte fint heller för den delen.

Skit att du har det så på jobbet ditt,
ingen orkar ha det så dag ut och dag in,
lider med dig verkligen.
Nää, vet inget jobb tyvärr........skulle
kunna tänka mig att göra något annat jag också
känner jag!
Kramis Carina

Postat av: Carina

Har nu lagt till dig på min blogg,
självklart får du göra detsamma hos dig!! :-)

2007-03-08 @ 08:05:26
URL: http://medlem.spray.se/skalet2001/
Postat av: åsa

Sååå jobbigt när det är sånt "tjafs" på jobbet.Det tar så enormt på krafterna!

Men vad skönt att du ska få brösten fixade.
Måste vara jobbigt med så stora. 700 gram på varje är mycket!

Ha det bra!

2007-03-09 @ 05:42:01
URL: http://havsbrus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback