Dajmtårtan kallnar och...

image51

Bakpotatisen är i ugnen. Tänkte steka upp lite kräftskjärtar + vitlök(tack för tipset
grodan) till maken och ev älste sonen. Skinka, ost, gurka, tomat, fraich, keso och majs finns som tillval till alla. Jag ska ha skinka, grönsaker och keso till min potatis. Smidig mat som i stort sätt sköter sig själv*gillar*.

Som alla redan vet*s* så blir det dajmtårta till efterrätt. Kommer faktiskt unna mig en pyttebit då jag har 19 points sparade=) den här veckan.
Efter det så ska vi ha fredagsmys med barnen dvs vi spelar spel och umgås och sedan blir det ev en dvd och popcorn till barnen.

Maken hade köpt ny ringklocka eftersom den gamla knappt hörs. Jag som hör ganska illa, hör den nästan aldrig utan det är barnen och maken som hör om de är hemma. Den nya är installerad och denna hörs verkligen*skönt*. Nu när grannbarnet kom så hörde jag ringklockan TYDLIGT.

Dottern är inne i en varför fas. Hon stod brevid mig när jag bakade och sa: varför gör du så, varför tar du den, varför tar du allt det, varför tar du inte det, varför vispar du, varföt trycker du där, varför, varför...*sår i öronen*
Visst man måste fråga annars får man inget veta men det kan bli liiiiiiiiite mycket ibland.

Trevlig Fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: åsa

jag har gjort kletigt goda muffins i dag!
Ordet "varför" står mig oxå upp i halsen.............sonen här säger det efter precis ALLT man säger

Postat av: åsa

Nu hade jag för bråttom..........
ha en skön kväll och kram på dig!

2007-03-09 @ 18:18:53
URL: http://havsbrus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback