Inbillningssjuk eller?

Läste lite på nätet om utbrändhet

Är du utbränd?
Svarar du ja på de flesta av frågorna kan du vara utbränd. Svarar du ja på flera av dem ska du söka hjälp hos företagsläkare eller din vanliga doktor. Svarar du ja på några kan du fundera över vad du själv kan ändra i ditt liv.

* Har du svårt att minnas namn, datum och ärenden?...... Ibland
* Har du svårt att minnas saker som är viktiga i jobbet?.... Ibland
* Har du svårt att koncentrera dig på en längre text?...........Oja
* Har du svårt att göra flera saker samtidigt?........................JA
* Är du överkänslig för ljud eller ljus?.....................................Ljud Ja
* Har du svårt att somna?........................................................ Absolut
* Vaknar du tidigt och har svårt att somna om?....................Nej
* Är du alltid trött?........................................................................Oja
* Känns det som om dina batterier är tömda?......................Huvudet på spiken...JA
* Är du infektionskänslig?..........................................................Pencelinkur i juni, sep, okt, dec, jan, mars, (ont i halsen sedan ca 1½ vecka tillbaka men inget har brutit ut)=Ja
* Har du ojämnt humör?............................................................Skoja de..JAAAAAA
* Är du lättrörd känslomässigt?................................................Japp
* Känner du dig ofta arg eller irriterad?...................................Japp
* Har du svårt att kontrollera dina känslor?.............................Börjar få mer och mer
* Är du ofta ledsen?......................................................................Gråter för minsta lilla

Läste även på en annan sida
ofta kanske utan stöd från chefer och ledning. Man tar i till 110 procent för att orka och någon tid för återhämtning finns inte. Detta kan pågå i åratal tills någon form av kris, till exempel en konflikt på jobbet, leder till att personen får ett stressammanbrott.

Jag måste erkänna att jag har suttit och letat lite på nätet eftersom jag vill försöka förstå varför jag mår som jag gör. Har aldrig uppfattat mig som inbillningssjuk  men må som jag gör är inte normalt. Företagsläkaren menar på att jag har en stressreaktion av allt som har hänt på jobbet. Jag får inte ihop varför jag mår så dåligt nu när jag skulle tillbaka till jobbet efter operationen. Det känndes som om jag var på rätt väg innan op. Eller förträngde jag hur jag mådde eftersom jag såg fram mot min förminskning? Fast är man sjuk så är man det väl hela tiden, inte lite då och då? Det jag vet är att jag mår skit nu.  Hoppas att läkaren har rätt om min sjukdom för då borde jag bli friskare betydligt fortare än om jag nu skulle vara utbränd. Ska som sagt på samtal på fredag och då kanske jag får lite klarhet om vad det är för fel på mig.

Kommentarer
Postat av: Nette

Usch, jag svarade också ja på de flesta! :(
Jag skulle tro att du helt enkelt glömde att du mådde dåligt på grund av att du såg fram emot din operation och på grund av din viktminskning. Det fick dig att se positivt men nu när den kicken är över så kommer de ledsna tankarna tillbaka.
Jag är ledsen för din skull - verkligen! :(
Många kramar!!!!!!

Postat av: Carina

Men usch, även jag svarar ja på de
allra flesta frågorna här ovan.
¨Men just nu är det ovanligt mycket
runt omkring oss än vanligt så det är
väl en av orsakerna, hoppas jag iallafall!
Kram kram Carina

2007-06-27 @ 18:51:53
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Åsa

Inte roligt att läsa hur många det är som mår dåligt idag! Men sen å andra sidan e det ju inte konstigt heller.. Själv har jag gått hemma dom senaste åren pga sjukdom,o längtar till jobb, men det lär dröja det med..Hoppas du snart mår ok igen! Kramar!

2007-06-27 @ 22:52:28
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Annelie

Kommer in och kramar om dig en stund och ger dig lite kraft
att känna dig lite bättre till mods.

2007-06-28 @ 02:17:10
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback