Trött så trött...

Trött så trött...

är jag och brukar vara nattveckan. Fast idag har jag sovit ganska bra. Slutade som sagt kl 02 och somnade runt 02.40 så det var snabba ryck (för mig). Maken väckte mig kl 07.30(då han var lite sen till jobbet) och han hade gett barnen frukost och sett till att de var klara. Planen var att slippa dra upp barnen för tidigt och att han skulle ge dem frukost  ca kl 07.20, väcka mig, åka till jobbet och så skulle jag fixa resten.

Tur att jag hade ställt klockan för jag somnade om och vaknade kl 8.00. Masade mig upp,klädde på mig och körde iväg barnen till skolan/dagis. Hem tog en smörgås och gick sedan till sängs. Ställde klockan(mobilen) försäkerhets skull på kl 14.00 eftersom jag ska hämta barnen kl 15. Somnar ganska snabbt men det känns som om jag bara hinner somna innan telefonen ringer, öppnar och stänger den som jag brukar för att den ska sluta låta. Håller på att somnar om och den surrar till en ggr, sådär brukar det inte låta, ett sms? men då kanske det inte var klockan som ringde? Lyfter huvudet och kollar på klockan *gahhhh* hon är inte ens 10. Var det dagis/skolan (därför jag har mobilen vid sängen) får de ringa om. Hinner precis slumra till då ringer telefonen igen, svarar och det är en vännina som undrar om hennes barn glömde sin overall här i går . Ehhh...overall...ingen anig...svararen jag ger är nog virriga men jag är ju kvar i sömnstadiet. 
Orkar faktiskt inte ta mig upp ur sängen och kolla om overallen är här. Somnar om skapligt snabbt och när klockan ringer så muttrar jag om vem som ringer nu men klockan var 14 och det var dags att gå upp.

Brukar aldrig sova så här mycket när jag jobbar natt. Vaknar i stort sätt alltid ca 11-12 och kan inte somnar om och då har jag jobbat 8 h. Nu skulle jag inte har några som helst problem att somna om...igen.

Har försökt få tag i facket idag och har inte lyckats. Ska försöka igen efter det att jag har hämtat barnen.
Få se om det blir någon träning idag då jag har ont i halsen, vill verkligen INTE bli sjuk igen*vill inte, vill inte*.

Nu ska jag hämta mina små troll=)
Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för besöket på min blogg :-)

Jag tittar in här fler gånger! Alltid lika kul att hitta andra mammor som bloggar.

Ha det gott!

Postat av: Tonårsmorsa

Tack för din fina kommentar... Ja, trött, trött, det var det magiska ordet även för mig...! Kram!

2007-02-27 @ 20:18:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: Arletta

Hihi, så du är riktigt fast i bloggträsket redan. =) Nice! *lägger till dig bland favvisar*

2007-02-27 @ 20:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback