Pinocchiotårta

Pinocchiotårta

 

Tårtan som jag bakade var precis lika god som den ser ut på bilden. Ena sonen åt visserligen bara grädden och sockerkakan men ratade marängen. Blev inte mycket över tills imorgon trots att jag tog en pyttebit. Jag ska inte äta någon tårta i morgon eftersom jag viktväktar, en bit i dag räcker gott och väl.

I morgon är det dags för 3:e vägningen och tyvärr tvivlar jag på att vågen visar minus. Är genomförkyld och har haft jättesvårt att äta mina 20 points, har även haft svårt för att få i mig tillräckligt med vatten. Har jobbat natt denna veckan och det har försvårat ätandet ytterligare. Har problem att äta tillräckligt natt veckan. Äter bara frukt på natten eftersom jag mår illa, får inte i mig något på morgonen innan jag ska sova eftersom jag är för trött. När jag vaknar  äter jag middag med familjen runt 16.30 -17-tiden och försöker tvinga i mig lite innan jag ska till jobbet vid 22. Måndag, lördag och söndag är de dagar som jag kan äta normalt de andra dagarna är jag alldeles för trött för att få i mig tillräckligt.

Längtar tills förkylningen är borta så jag kan börja träna igen. Hade precis börjat jobba upp min kondition och nu oroar jag mig att jag får börja om från början igen=(. Jag som fick en crosstrainer i 35-års present och för en gångs skull känns det kul och motiverande att träna. Har även köpt en arobicbioll för träna lite extra med magen.

5årsblomma

Denna finna blomman fick jag av maken på vår 5-åriga bröllopsdag. Märks att maken känner mig rätt bra, visst gillar jag snittblommer men jag gillar krukväxter mer. De håller sig fräsha längra och man kan njuta mer. Hoppas innerligt att jag inte glömmer att vattna i tid som jag kan ha en viss tendens att göra. Maken är betydligt bättre på den biten. Jag gillar blommor/växter som kan torka ut lite och visa att de vill ha vatten, utan att de dör eller vissna när man (jag) vattna dem.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Klockan är 22.17 och jag är TRÖTT. Imorgon ska jag först till vv sedan ska killarna träna fotboll vid 09.45-11så det blir ingen sovmorgon precis.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback