I går ringde...

I går ringde...

dotterns kompis mamma och meddelade att hennes tös var magsjuk. Våra barn hade lek här hemma på måndagen och tisdags fm på dagis och på em började hon kräka. Sannolikheten är väldigt stor att det är en tidsfråga innan någon här hemma trillar dit=(. Gillar INTE magsjuka/vinterkräksjukan. Vi började förberda lite genom att flytta på  småsaker nämast sängen, rulla ihop/flytta mattorna i barnens rum, plocka fram hinkar och papper. Har även valt att ha dagisbarnen hemma idag för att minimera risken om de nu mot all förmodan har lyckats undvika smittan. Tur att man jobbar natt så jag kan ha dem hemma. Maken lämnade den store på skolan och hade förberett teve och dvd till de andra. De har varit jättesnälla och inte stört mig*gullungar*. Märks ganska tydligt att vi INTE vill bli magsjuka. Hade bara en blivit sjuk så är det oki men tyvärr brukar ju hela familjen åka dit, en efter en.

I dag är det en vecka tills jag får besket *längtar och bävar*, avslöjar mer den 7:e mars.

Har äntligen fått tag i facket men han hade ingen ny information. Märker att denna ovissheten gör mig sämre och tankarna maler för full. Tyvärr tvivlar jag på att facket kommer kunna göra något och allt på jobbet just nu känns negativt. Personalen på avdelningen som jag är på, är jättego, och även om jag inte  säger så mycket om min situation misstänker jag att de flesta vet eftersom ryktet går.

Har fortfarande ont i halsen så det verkar inte bli någon träning i dag heller=(

Idag är det inte speciellt muntert här. Hoppas eftermiddagen och kvällen blir bättre.

186371-25

186371-26

Kommentarer
Postat av: Grodis

Hej på dig och tack snälla för pepp och stöd på min blogg! :-) Självklart får du länka! Då länkar jag till din också, vad kul! Får sätta mig och läsa din blogg ikväll, när mer tid finnes. Sköt om dig!

Postat av: Mia

Hoppas dagen blir bättre!

Ha det gott!

2007-03-01 @ 14:11:55
URL: http://studentmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback