Blött blev det

Blött blev det

Inatt kom sonen kommit till våran säng och runt 8.30 vaknar jag av att det är blött i sängen. Han hade sovit för hårt på morgonen och inte vaknat i tid. Det var bara att väcka maken, skicka in sonen på toa för att duschas av, slita väck sängkläderna och själv gå upp och duscha. Det var ganska länge sedan det hände en olycka men det var väl en kombination av att han drack  och var uppe sent, sov hos oss(syrran brukar vecka honom i normala fall runt 7).

Idag har det inte hänt mycket här hemma, både maken och jag är som urvridna trasor med ömma kroppar. Detta känns inte som en vanlig förkylning utan mer som en influensa. Vid normal förkylning brukar man ju vara kass i några dagar för sedan blir bättre men jag har mått såhär sedan i onsdags. Barnen har visserligen varit förkylda men inte febriga eller speciellt hängiga. Eller så börjar maken och jag bara bli gamla och känsliga*s*.

Jag jobbar kväll den kommande veckan och jag planerar att gå och jobba imorgon. Skulle jag inte orka arbeta hela kvällen så kan jag alltid gå hem. Karensen fick jag natten mellan ons/tors då jag gick hem efter ca 6 timmar.

Nu ska jag ta hand om den sista tvätten i tumlaren för att sedan gå och sova.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback