Äntligen!

GuldstjärnaGuldstjärna

I lördags var det äntligen dags för min 2:a stjärna*lycklig*. Det går så fruktansvärt segt att gå ner, det blir 0,3 - 0,4 kg varje vecka. Nu hamnade jag på 62,5 kg. Har 0,5 kg kvar till jag ligger inom min BMI gräns och jag MÅSTE nå dit annars blir det ingen operation=(.

Är det någon som kan ge mig något gott råd?
Jag går 60 min raskt takt 6 dagar i veckan, crosstränar ca 4 ggr/v ca 40-45 min. Följer mina points, försöker göra bra val hela tiden, äter regelbundet, dricker minst ca 2,5 l vatten per dag. Det räcker med att jag misslyckas gå ner 3 hg en vecka för att operationen ska ligga i riskszonen*bävar*.
Jag måste erkänna att har jag inte gått ner minst 0,5 kg till nästa lördag så kommer jag troligen att köra  pulverdiet i en vecka. VET att det inte är det optimala men just nu börjar jag bli ganska desperat.*suck*

I morgon tänkte jag iaf köpa en pulskklocka. Har fått veta att jag bör ligga runt ca 129 slag/min(220 - ålder * 70%) under träning för att få den optimala fettförbränningen, över det bygger jag kondition. Nu vill jag verkligen göra allt för att förbränna så mycket det bara är möjligt.

Påsken har varit lung och skön. Mina föräldrar åkte i förmiddags och svärföräldrarna var här för en liten stund sedan. Barnen har fått 2 påskägg var, presenter och pengar. Nu är det ganska småbråkiga men de är höga på socker och trötta. Tyvärr regnar det här så de får stanna inne.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Grattis till stjärnan!
Jag är inte så duktig på det där, men är det inte så att ju mindre man väger desto mindre går man ner i vikt? Även fast man tränar minst lika mycket som i början.

Jag antar att du är en kortis som jag som måste ner ännu mer för att nå din BMI. JAg är 156 cm och tycker nu att jag borde gå ner några kilo eftersom jag väger ca 55.

Kram o kämpa på


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback