Känslig som attan.

image272

Fy vad jag har blivit känslosam nu när jag börjar bli "normal" efter min utbrändhet. En arbetskamrat hade det lite jobbig för ett tag sedan och när hon berättar om det så börjar jag nästan lipa.
Någon som mår dåligt får mig att bli ledsen. Det kan vara på teve, jobbet, vän eller något jag om läst om.

Visst att man kan känna empati men nu blir jag riktigt berörd och det har jag inte blivit innan. Det behöver inte vara "allvarliga" saker utan det är helt vanliga vardagssituationer

Såg på sjukhuset och en kvinna födde i hallen även om man inte fick se något så började jag böla.
En på mitt jobb som dog plöstligt som jag inte känner, aldrig pratat med utan bara vet till utseendet(sett kanske ett  10 tal ggr under 3 år) gjorde så att jag mådde dåligt hela den dagen.

Allt detta extrema känsliga har kommit nu det sista halvåret.
Tiden får utvisa om det är här för att stanna eller om det är tillfälligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback