Mätt så mätt


image67

Jag är mätt, riktigt proppmätt, och enligt konsulenten ska jag äta alla mina dagliga point + dela upp motionspointsen och äta för det oxå. Jag är så mätt så bara tanken på att äta mer i kväll ger mig rysningar. Har 3 points kvar av min dagliga ranson och ca 1-2 att fylla på med från motionen. Finns inte en chans i världen att jag kan äta mer i kväll möjligtvis ett glas mjölk och lite valnötter då kommer jag upp i 1,5 points dvs att jag fortfarande har 2½-3½ kvar att äta för. Jag har ätit bra idag, tycker jag iaf: FRUKOST- Havregrynsgröt med äppelmos och mjölk, LUNCH- Kyckling med klyftad potatis, morot och 1/4 paprika, yughurt med vitlök, MELLANMÅL-banan, MIDDAG-samma som lunchen. Ta en godisbit för att fylla upp tänker jag INTE göra. Ska jag äta något så ska det vara ett bra val. Får hoppas det går bättre i morgon.

I morgon tänkte jag ta en promenad på ca 50-60 min efter jag har lämnat barnen. Det är nog allt som sker på motions fronten för mig iaf på tisdag.

Har pratat med chefen idag och det framkom inte speciellt mycket nytt. Tidsplanen för konsulten tror han ligger på ca 3-4 v men så fort han vet mer kommer han höra av sig till mig*kors i taket*. Har även fått veta att de ska dra ner på avdelningen, de som bara jobba helg kommer placeras i veckan dvs de delas upp mellan 3 skift. Kommer bara en bra person till mitt skift så kan jag tänka mig att ev stanna kvar. Om inte så borde jag verkligen ha förtur att byta till ett annat skift. Vi får se vad som händer och vad cheferna kommer göra.

I dag är nog den första dagen på flera veckor som jag känner mig glad och det känns underbart. Både arbetskamrat och chef har kommenterat att jag ser ut att må bättre idag. Vadå pokerface*S*. Skönt med lite positiva känslor i kroppen, de behövs verkligen. Hoppas verkligen de håller i sig nu och att det inte bli 1 steg fram och 2 steg bak.

Fast man behöver bara trycka på "rätt" knapp så är inte gråten långt borta. Märkte det när jag gick genom min gamla avdelning och de skulle ha lite info med chefen. De frågade om jag ville vara med och det tyckte jag kunde vara kul. Efter lite snack så meddelade chefen att den andra personen, som är utsatt, ska tillfälligt på det skiftet som jobbar kväll denna veckan. Arbetskamraterna skulle vara snälla eftersom personen inte mår så bra utan de ska ta det varsamt. Det var som att få ett slag i magen, fy vad jag började må dåligt, nära att börja gråta och fick krypningar i hela kroppen. Det handlade inte ens om mig men fy vad jobbigt det var att sitta där och höra det. Jag vet hur den andra personen mår, vi har pratat en del eftersom vi båda är drabbade av samma person. Denna känslan kommer förmodligen komma betydligt mer när konsulten kommer och börja jobba med skiftet*bävar*

Nu ska jag läsa lite sedan blir det tidigt i säng för mig*gäsp*
Kramis

Kommentarer
Postat av: Arletta

Var duktig du är med pointsen! Heja heja! Hur länge har du hållit på nu?

Vad jobbigt att må dåligt på jobbet. Usch! Det kan förstöra mer än man tror.

2007-03-19 @ 20:56:51
Postat av: Carina

Alltså detta är ju helt jävla idiotiskt!!
Till och med cheferna vet "orsaken" till att
anställda går och mår dåligt och ändå flyttar
de inte på "orsaken", en självklarhet tycker jag!
Varför ska den personen få vara kvar som inte kan sköta sig?.....istället är det ni drabbade som ska
flytta på er, näää detta är helt fel i mina ögon sett! Kram, tycker det går att läsa mellan radena idag att du mår lite bättre iallafall

Postat av: åsa

Håller tummarna för dig på jobbet!

Ha det bra!
Kramen!

2007-03-20 @ 08:06:31
URL: http://havsbrus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback