Sjuk & pencillinkur

Jag har oxå trillat dit=(.
Började med värk som strålade mot örat i måndags, trodde det var öroninflammation. Tisdagen fortsatte värken att sprida sig mot halsen och på kvället mot bihålerna. Ett tag blev jag osäker på om det var en visdomstand som spökade. Men den värsta smärtan kom när jag försökte gapa och äta. Fick inte i mig mycket mat kan jag lova=O.

I torsdag gav jag upp. Hade bara blivit sämre och sämre och fått mer och mer värk. Tänkte inte ligga pall hela påsken utan att veta vad som var fel. Väl hos doktorn så fick jag beskedet att jag hade inflammation i spottkörtlen, vilket jag aldrig har hört talas om innan. Fick en stark pencillin kur på 6 g/dag och diklofenak så nu börjar det verka och jag kan äta utan att gråta även om det fortfarande gör ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback