Tvättberg

image343



Mitt styk och tvättberg är oövervinnerligt=(. Är väl tvättberget avklarat så har jag ett riktigt stykberg och när det väl är klart så är tvättberget högt igen. Och när man väl har lyckas bli av med bergen så har barnen antingen gömt en hög på sina rum, har halva sandlådan kvar på ytterkläderna eller så drabbas de av fummelsjukan och tappar det mesta och det blir 5 ombyten på en dag.

Trodde i min vilda fantasi att jag skulle kunna slippa ha kläder på tork eller hög i väntan på stykning några dagar i veckan. Dett händer väl någon ggr i månaden men mer är det inte=(.

För att inte tala om alla uddasockar. Vet inte vad mina pojkar gör men de har fler uddasockar som väntar på att bli par än vad de har matchande par. Köper flera av samma sort men det hjälper inte*gahhh*

Hur har ni det med tvätten?

Kommentarer
Postat av: Bitte

Jag har en mycket dålig relation till min tvätt. Det jag helst av allt vill ha på mig är aldrig rent, känns det som. För det mesta är det massor av ren tvätt som väntar på att sorteras. Eftersom det är kläder jag inte gärna använder växer dessa högar logaritmiskt. Det var bättre när jag bodde i lägenhet. Då tvättade jag en gång per vecka och vek och donade innan jag bar upp allt till lägenheten.

Postat av: sexbarnsmamman

Min sambo är tvättexpert och jag har ett dåligt samvete som gnager för att jag s sällan hinner ner till tvättstugan. Dessutom ber han mig fint om jag kan sortera tvätt...det kan också jag dra ut på i tid...också får jag dåligt samvete.

Men det torde ändra sig när vi nu får en bebis och med det såsmåningom ett riktigt småbarn som kladdar, sölar och grejar. Då kan ske jag hinner komma till skott...

Ps/ Jag har hört att det finns ett djur i tvättmaskiner som äter strumpor. En fullt logisk och godtagbar föklaring. För någon bättre har jag då aldrig hört...

/ Sexbarnsamman

2008-03-25 @ 13:32:14
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se
Postat av: Viktoria

Det är väl märkligt det där med tvätt! Har man tvättat ikapp så att man kan skymta botten av tvättkorgen när man lägger sig på kvällen så nog sjutton är det överfullt igen nästa dag.
Och strumpor ska vi inte tala om - vi har en back med 177 ensamma strumpor i. Var i huset gömmer sig då de 177 strumpor som hör till?

2008-03-26 @ 10:52:12
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback