Kallt

image263

frukransvärt kallt var det att köra moppen hem i går*brrr* Trots långkalsonger under och fleece under jackan så frös jag. För att inte tala om händerna, måste absolut köpa tjockare vantar för i de fleece vantarna som jag har fick fingrarna att domna. En sak till som ska köpas är en tunn mössa att ha under hjälmen och en näsduk att knyta för haka, mun och näsa eftersom det drar in kall luft.

Tyvärr måste jag köra moppen hela veckan*brrrrr* eftersom maken måste ha bilen. Tis- och torsdagar kvällsveckan brukar jag köra bilen men idag har långis extra träning på karaten på grund av uppgradering på fredag. På torsdag ska maken kolla på fotboll på Olympia och han måste hämta sin pappa som ska vara barnvakt och även ta sig till fotbollen.

I dag ska jag: Dricka upp mitt kaffe*njuter* och unna mig en till medans dottern sitter i badkaret. Handla lite så jag kan baka
dumlekakor. Förbereda middagen till familjen som i dag blir ris och kyckling blandat med bearnaisesås. Jag kommer tillaga allt och blanda det så maken behöver bara värma det i ugnen. Himla smidigt att göra faktiskt och ungarna älskar det. Vill man ha mindre kalorier så byt ut vanlig bearnaisesås mot viktväktarens.  Själv ska jag ha kycklingfile med klyftpotatis och tzatiki till lunch. 

Hinner jag så måste jag börja träna lite på min crosstrainer. Har gått upp lite i vikt och jag vill absolut iNTE att det ska öka mer nu över jul. Som jag kämpade i för att gå ner från 72 till 58 och jag ska INTE gå upp ett hg till. Nu är det träning och regelbundena mattider som gäller och jag ska kunna unna mig lite vid jul  utan att må dåligt.

Vad har ni för planer idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback