SUCK

image400


Nu har dottern fått världens brytning och jag är ARG. Hon har sprungit efter sin bror och pratat med honom hela morgonen. Har bett henne sluta med det eftersom han inte blir klar till skolan när hon håller på att prata med honom. Hon lyssnar inte, säger till 6-7 ggr att hon ska sluta och låta brorsan vara i fred. Får nock och ber henne gå upp på sitt rum. Hon sätter sig i trappan och sjunger: jag tänker inte gå upp på mitt rum lalala, jag tänker inte gå upp till mitt rum lalala.

Med mitt morgonhumör, trötthet och PMS så var det som att vifta med röd flagg. JAg blir tvärilsk och säger till henne att: NU GÅR DU UPP PÅ DITT RUM ANNARS BLIR DET INGEN TEVE. Då får hon brytning och börjar illvråla samtidigt som det låter som hon hoppar på varje trappsteg på vägen upp. Väl uppe på rummet fortsätter hon med vrålandet och sparkar samtidigt i golvet.* GRRRRRR* Hotar ytterligare en ggr med teven att om hon inte sluta sparka och skríka genast. Jag ser hur min efterlängtade vila bara försvinner i det blå. Hon tystnar och slutar med sparkandet.*skönt*.

Ropar efter sonen och undrar var han tog vägen. Han gick upp när lillasyster började vråla*ehh* Sa till honom att efter tandborstningen skulle han ta på sig ytterkläderna. Får säga till honom att han ska skynda sig på med ytterkläderna.

Nu har han kommit iväg, tösen är tyst och jag försöker varva ner...

Kommentarer
Postat av: jenny

Å barn och deras självstänidghet och trots är väl helt underbar, har dock inga barn själv men jobbar på förskola. Rätt skönt att lämna dem där när dagen är slut=)

Postat av: Elisabet

hahaha andas in och andas ut... glöm inte det nu ;)

2008-04-10 @ 08:58:50
URL: http://d2spirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback