Ingen vanlig dag

Då pojkarna är hemma och sjuka så tänkte jag att det kanske skulle kunna gå och få sova liiiite längre än kl 7.
Vaknade kl 8 av att det var ett himla liv på övervåningen. Ropade till dem att sluta  hoppa och det är snart frukost.
Måste ha slumrat till för straxt innan kl 9 vaknar jag av dunsar igen*suck*. Plötsligt börjar dottern skrika/gråta och samtidigt ropar älsta sonen att hon har blod.

Jaja hon har väl slagit i munnen tänker jag och går upp ur sängen samtidigt som hon kommer ner. När hon är nere ser jag att hon blod på händerna men jag ser inte att det blöder från munnen eller näsan.
Ser vad blodet kommer ifrån, det kommer från huvudet. In med henne på toaletten och försöka se vad som har hänt. Det blöder ganska mycket så jag inser ganska snabbt att vi får åka till vårdcentralen.

Tar några minuter innan vi alla är påklädda. In i bilen och väl framme på vårdcentralen är det kö till kassan, går vidare in till provtagningen och vi kommer in i ett rum med en ggr. Mycket hår i vägen så de får klippa bort lite. Såret är inte djupt men är ca 8-9 mm långt och 2-3 mm på det bredaste stället. Behövs inte sy eller limmas*skönt*.
Hon får ett stort bandage runt huvudet för att hålla kompressen på plats. Hon verkar inte ha fått hjärnskakning och tuppade inte av när hon slog sig.

Köper lite fralla innan vi åker hem för barnen har varit jätteduktiga. Tösen får i sig 1½ smörgås innan hon kräks*SUCK* Då var det hjärnskakning iaf*bläää* Sitter i telefonkö i 15 min för att prata med vårdcentralen igen. Allt är lungt så länge hon inte blir väldigt slö eller kräker mer, då blir det barnakuten nästa. Håll tummarna att det inte blir mer nu.

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Hoppas dom blir friska snabbt

Postat av: Åsa.S

Visst är det härligt med ungar...
Hoppas att hon mår fint och att de blir friska snart!

2008-04-23 @ 17:35:54
URL: http://glansigyta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback