Ur barnamun...

image237

Min dotter på 4år  frågade sin ena fröken på dagis varför hon inte hade något jobb?
Hmmmmm vad ska man säga? Får nog lov att fråga henne om ca 30 år om hon fortfarande anser att det inte är ett jobb att ta hand om barn.

Fönsterputsarna har varit här idag och nu har jag rena och fina fönster (på utsidan) *s* . 144kr för 19 fönster varannan månad är väl värt pengarna. Måste erkänna att jag inte tycker det är speciellt roligt att pusta fönster och för mig, som inte är speciellt van, så tar det sin lilla tid. Räcker gott och väl att jag behöver ta de inomhus fast de går himla smidigt med en microtrasa. Har iof 6 fönster + 2 takfönster på övervåningen som jag måste ta på utsidan men det är precis lagom;-).

Nu ska jag hänga upp tvätt och damsuga lite sedan ska tösen till dagis, killarna är redan på skolan. Sedan ska jag bara ta det lungt och vila innan jag ska åka till jobbet kl 13.30.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gullig fråga av din dotter :)

Postat av: Åsa.S

Det var ju inte alls farligt pris! Fast mina måste tas emellan också, så då tar jag ju ändå utsidan... men annars hade jag nog kontaktat en firma!
Ha det gott!

2007-10-02 @ 11:54:12
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Arletta

Va? 144kr för alla 19 fönster? Du måste skoja!
Jag tycker att fönsterputsning är helt OK, men det där med att ta ner, tvätta, stryka och hänga upp gardiner är inte riktigt min grej.
Skönt att du är tillbaka!

2007-10-02 @ 19:27:29
URL: http://wallemini.blogg.se
Postat av: malve

Barn är för söta...
Min 2,5 åring går inte på dagis. Hon jobbar där.

2007-10-02 @ 21:56:21
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback