Skäms på mig

image240

Fy vad jag har blivit dålig på att uppdatera. Här krävs verkligen en uppryckning.

Vad har hänt här hemma då senaste tiden?
Älste sonen har gjort en mindre operation och är nu helt tillbaka i normala gänger. Trots att jag valde att jobba (för att inte flippa ut inför sonen) och maken tog hand om sonen inför operation så mådde jag skitdåligt och fick gå hem tidiagre från jobbet. Tur att jag inte var på sjukhuset för jag hade verkligen skrämt upp sonen. Det märktes att jag inte är tillräckligt frisk för att hantera för mycker stress.

Jag har varit på hörselkontroll och fått besked om att jag ska få 2 hörapparater nackdelen är att det är 5 månaders väntetid. Vet inte om det är bra eller tragiskt att  nästan alla på jobbet inte har uppfatt att jag hör så illa, trots att jag har berättat det. De har nog mest trott att jag har varit ointresserad av vad de har pratat om i fikarummet eller vid lite större samlingar. Har nog varit ganska bra på att titta på den som pratat och skrattat när alla andra har skrattat. Det är helt omöjligt att försöka lyssna när jag sitter en bit bort eller 2 pratar samtidigt.
Det var faktsikt väldigt skönt att få beskedet om jag behövde hörapparater för jag har trott att jag har varit dum eller okoncentrerad. Hur mycket jag väl än har försökt lyssna i många lägen så har jag inte hört allt som har sagt och missat många pusselbitar. Jag har frågat om ibland men det går inte att fråga om hela tiden.

Dottern ska till dagis idag efter att det har varit stängt av smittskydd skåne pga resestenta pneumokocker. Avdelningen brevid har haft 3 fall (och varit isolerade på sin avdelning) så i måndags stängde hela dagiset, 4 avdelningar, och de tog prover på alla barnen. I går fick vi besked att dottern är frisk, vilket jag faktiskt inte tvivlade på men man kan aldrig vara 100 %, och de öppnar dagis i dag.

Lugn vecka för mig: sjuk måndag-tisdag, jobba halva ons (vab), jobbar fullt i dag och ledig i morgon. Hade tänkt att jag skulle ha vilat lite innan dottern ska till dagis men var tvungen att fixa lite sedan har tiden bara rusat iväg och nu är det ingen idé att vila.

Det är väl det största som har hänt under tiden jag inte har bloggat.
Ha en bra dag.
Kram

Kommentarer
Postat av: Carina

Kul att du e tillbaka igen :-)
Pneumekocker (stavning?) fick vi
på den förskolan jag jobbade på
uppe i Gävle också, allvarligt
och nödvändigt att stänga för säkra sidan!
Kram Carina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback