Kvinnlig språkguide

Kvinnor har, som alla som har haft oturen att halka in i ett förhållande vet, en tendens att säga en sak och mena en annan. Här har du en språkguide till hjälp:


Fras:
Kan vi inte bara vara vänner?
Betydelse: Inte en chans i världen att någon del av din kropp någonsin får röra min kropp igen.


Fras:
Jag behöver lite utrymme.
Betydelse: ...utan dig.


Fras:
Ser jag tjock ut i den här dressen?
Betydelse: Det var länge sedan vi bråkade.


Fras:
Nej, det går bra med pizza.
Betydelse: ...ditt snåla elände.


Fras:
Jag vill inte inleda ett förhållande just nu.
Betydelse: Jag vill inte inleda ett förhållande med DIG.


Fras:
Jag vet inte, vad vill du göra?
Betydelse: Har du verkligen inte planerat någonting för ikväll?


Fras:
Jag tycker om dig, men...
Betydelse: Jag tycker inte om dig.


Fras:
Du lyssnar aldrig.
Betydelse: Du lyssnar aldrig.


Fras:
Vi går för fort fram...
Betydelse: Jag tänker inte ligga med dig förrän jag vet om den där killen på gymet har en flickvän.


Fras:
Ja, ja!!! Precis där...
Betydelse: OK, nästan där, låt oss få det överstökat nu.


Fras:
Storleken har ingen betydelse.
Betydelse: ...såvida jag inte vill ha orgasm.


Fras:
Vi behöver.
Betydelse: Jag vill ha!


Fras:
Det är helt och hållet ditt beslut.
Betydelse: Det korrekta beslutet borde vara uppenbart vid det här laget.


Fras:
Gör som du vill.
Betydelse: Vänta bara tills efteråt.


Fras:
Vi behöver prata.
Betydelse: Jag behöver någon att beklaga mig för.


Fras:
Visst, gör du så bara.
Betydelse: Jag vill inte att du gör det.


Fras:
Jag är inte alls upprörd.
Betydelse: Självklart är jag upprörd, ditt pucko!


Fras:
Du är...så manlig.
Betydelse: Du behöver raka dig och du luktar svett.


Fras:
Vad du är påpasslig idag då.
Betydelse: Tänker du bara på sex eller?


Fras:
Jag är inte alls känslig! Och jag överreagerar inte alls!
Betydelse: Jag har mens.


Fras:
Var lite romantisk, släck ljuset.
Betydelse: Jag har ridbyxlår.


Fras:
Köket är så opassande.
Betydelse: Jag vill ha ett nytt hus.


Fras:
Jag vill ha nya gardiner.
Betydelse: ...och mattor och möbler och tapeter och...


Fras:
Jag behöver ett par bröllopsskor.
Betydelse: De andra 40 paren jag äger har fel vit nyans.


Fras:
Häng tavlan där.
Betydelse: NEJ, jag menar där!


Fras:
Jag tror jag hörde någonting.
Betydelse: Jag märkte att du nästan hade somnat.


Fras:
Älskar du mig?
Betydelse: Jag kommer snart att fråga dig om något riktigt dyrt.


Fras:
Hur mycket älskar du mig?
Betydelse: Idag råkade jag göra något som du inte kommer att gilla.


Fras:
Jag är strax klar.
Betydelse: Ta av dig ytterskorna och leta upp något bra på TV.


Fras:
Är min rumpa stor?
Betydelse: Berätta hur snygg jag är.


Fras:
Du måste lära dig att kommunicera.
Betydelse: Bara håll med mig, OK?


Fras:
Hör du vad jag säger!?
Betydelse: (För sent, nu är det kört.)


Fras:
Ja.
Betydelse: Nej.


Fras:
Nej.
Betydelse: Nej.


Fras:
Kanske.
Betydelse: Nej.


Fras:
Förlåt.
Betydelse: Det här kommer du att få ångra.


Fras:
Tycker du om det här receptet?
Betydelse: Det är lätt att slänga ihop så det är lika bra att du vänjer dig.


Fras:
Var det bebisen?
Betydelse: Varför är du inte redan i barnkammaren och försöker få honom att somna om?


Fras:
Jag skriker inte!
Betydelse: Ja, jag skriker och jag skriker för att jag tycker att det här är mycket viktigt!!


Fras:
Allt vi skall köpa är diskmedel.
Betydelse: Det är ju uppenbart att vi måste stanna vid skönhetssalongen, skoaffären, jag behöver en ny
handväska och de där rosa överkasten skulle se jättefina ut i vårt sovrum. Du tog väl med dig ditt checkhäfte?


Kommentarer
Postat av: Nette

Nämen, du ska inte hjälpa karlarna på det här viset - låt dem fundera vad vi egentligen menar :D

Postat av: Annelie

Härligt:)Tyvärr så är det ju ofta så vi kvinnor fungerar...en klassiker i bilen. Jag börjar bli lite kaffesugen MENAR; varför svängde du inte in vid fiket?
hehe älsakr skön humor.Ha en fin dag!

2007-06-01 @ 09:58:54
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback