Helt hysterisk dag i går

image152

Hela eftermiddagen och kvällen var helt extrem, i mitt tycke i af. Eftermiddagen började lungt med att jag hämtade dagisbarnen och vi fikade lite. Den store kommer hem från skolan och vill leka med en kompis och går igen. Sedan trappades allt upp, telefonen ringde konstant. Maken kommer hem och börjar klippa gräset, försöker göra middag men den bli över en timme sen.

Maken kommer in och hämta mig hela tiden, grannens fönsterputsare kommer och vi beställer samma abonemang som de och får 19 fönster putsade(utsidan) för ca 160  kr varannan månad. Väl värt pengarna i mitt och makens tycke iaf. Nu har jag väldigt snygga fönster*s*

In och försöka fortsätta med maten då kommer maken in och frågar om jag har sett grannarnas katt som nästan har varit borta i en vecka. Ut och prata lite med grannen men nej vi har tyvärr inte sett kissen men vi ska vara vaksamma.

In igen för att få maten klar, då går en arbetskamrat(andra skiftet) förbi och med sina barn och vi blir stående och prata lite jobb och lite annat.

In igen och som sagt telefonen har fått fnatt och går varm, det är allt i från: sängen har kommit, älste sonen ska ha insammling till fröknarna, mamma, gymmet jag ska börja på om 2 veckor, granntösen ska hem och äta, älste sonens kompis mamma och kompis till maken. Kommer inte ihåg resten*guldfiskminne*

Älste sonen kommer hem och kompisen mamma, som ska till jobbet, och passar på att komma in 5 min och se hur jag ser ut efter operationen. Hon reagerar som de flesta, att halva jag har försvunnit. Hon bara skakar skrattandes på huvudet och kan knappt tro sina ögon.

Äntligen är maten färdig och vi kan sätt oss vi bordet. Efter middagen springer barnen ut igen och leker, maken går och duscha. En av barnen kommer och säger att de har hittat en katt som ser ut som Assi(min katt som numera bor hos mamma och pappa). Går ut och får visat vad katten ligger, det är grannens katt som är död(barnen har inte märkt något). Skickar in barnen och får 100 frågor av älste sonen men vägrar svara utan skickar bara in dem.
Går över till grannen och meddelar och han hämtar sin katt. Vet inte om det går att se vad han dog av men jag misstänker att han har blivit skadad av en bil och krypit in på vår tomt gömt sig i ena änden under ett gammalt bord. Går in och föklarar för barnen att det var grannes katt som nu är i katthimlen.

Maken går och tittar på HIF och barnen springer upp och ner efter läggdags, det ska bajsas, saker är borta, tanden är lös osv och till slut får jag frispel(PMS kärring) och blir vansinnig. Äntligen vid 20-tiden sover barnen, telefonen tysnar och jag njuter av lugnet.

Måtte dagen bli lugnare...

Kommentarer
Postat av: evans

Just telefonen kan man bli galen på ibland! Hoppas du får en lugn dag idag!

Postat av: Nette

En verkligt hysterisk dag! Stackars kisse men vad bra att den hittades - det är hemskt när man går och inte vet vad som har hänt dem. Jag vill också ha någon som tvättar mina fönster - synd att det inte finns sådan service här! Önskar dig en lugnare dag idag! :)

2007-05-29 @ 09:43:26
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Det låter som en hektisk dag. Hoppas du får mer avkoppling i dag

2007-05-29 @ 09:44:28
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Camillas lockar

Gud, jag kommer aldrig att palla mina dagar om de blir sådär. Och jag har "bara" en liten illbatting här hemma :-)

2007-05-29 @ 10:53:34
URL: http://www.lockar.se/blog/
Postat av: Annelie

Del lät onekligen som en jobbig dag. Orättvist det där med fönstren tycker jag;-) men skönt för er. Jag ska inte gnälla, har lätta fönster(bara att vinkla in)
Att stöta på en död katt är
aldrig roligt, det är jobbigt när barnen undrar.
Hoppas din dag blir riktigt skön och harmonisk/kram

2007-05-29 @ 11:01:50
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback