God morgon!

image70

Sitter här med varmt vatten med en citronskiva. Första ggr jag provar men enligt vv så är det en bra start på morgonen. Snacka om att jag tar till alla medel för att gå ner i vikt*s*.
Få se om detta hjälper mig att få hungerkänslor som jag helt saknar de första timmarna på morgonen.

I går hade jag vilodag och jag trodde inte det var sant när jag flera ggr försökt få in en promenad på schemat. Sakta men säkert så känner jag att jag får ett större behov av att röra på mig. Jag måste erkänna att innan jag kände dessa känslor så trodde jag inte riktigt på det. Men man är inte för gammal att lära sig något nytt ;-).
Undra hur det kommer kännas i maj när jag inte får motionera. Fast sakta och lungna promenader borde inte vara skadligt bara jag inte vifta/rör med armarna.

Var på Me & I party i tisdagskväll och detta blev beställt: Dottern fick denna
klänning i en annan färg, rosa botten och cerist där det är turkost idag. Kommer in på deras hemsida på lördag. Är klänningen snygg så ska jag faktiskt beställa en till mig själv oxå. Älsta sonen får denna tröjan som även den skulle komma i ny färg på lördag men han passar i den ljusa. 2:a sonen får denna tröja, ser lite tråkig ut på hemsidan tycker jag, men den var läcker IRL och den gula till sonens mörka hår och ögon kommer bli kanonfint.  Planerar även att själv ha ett Me & I party i april då det fanns lite mer kläder som jag ville köpa + att de har fått in lite mer vårnyheter=).

I går lyckades jag komma upp i exakt 20 points, inte illa för mig. Jag fattar inte varför jag har så svårt att äta minst 20 points om dagen. Helst ska jag äta 1-2 points till(bonus) per dag. Igår åt jag 1 skiva bröd(lingongrova) med skinka till frukost. Havregrynsgröt, 2 ägg och ett glas mjölk till lunch( det var det ända jag hann fixa innan jobbet).
Banan till mellanmål. 1bakad potatis med keso, skinka, tomat, gurka och lite smör när jag kom hem från jobbet.
Smoothie på passionsfrukt och en halv banan runt 21-tiden. Smoothien tog jag inte för att jag var sugen på något utan för att jag skulle få i mig mer points. Hoppas det går lättare att få i mig pointsen idag.

Idag står promenad och ev crosstrainer på motionslistan. Kommer gå till Eko när jag har lämnat barnen på dagis vid kl 11.00. Händer det inget konstigt på jobbet så planerar jag att ta crossen senare i kväll. Behöver verkligen ett bra resultat på vågen. Jag ligger "back" 3 hg om jag ska klara måler på 60 kg 1/5. Har räknat med ca - 0,5 kg/ vecka. Klara jag inte det denna gång heller så är det 4:e ggr på rad som det inte fungerar. Då tyder det på att jag förmodligen kan glömma målet på 60 kg. Då får jag kämpa på och göra mitt allra bästa och försöka bli nöjd med resultatet. Tycker iaf det är konstigt att det ska börja tjura nu när jag inte slarvar något, tränar mycket och är oerhört motiverad. Väger nu 63,5 och jag är bara 157 cm så det finns fortfarande att ta av. Kunde förstå om det började tjura om jag låg runt 60 kg eftersom vikt kroppen kanske kämpar emot, men nu!?

Den enda nackdelnen jag kan se med min viktnedgång är att min BH börjar bli för stor runt ryggen*buhhh*. Byglarna börjar skära in i revbenen och det blir ännu tyngre för axlarna då det inte avlastar runt bröstkorgen. Köpa ny BH för ca 500-600kr(kostar det när jag väl hittar någon) för 5 v och 5 dagar vägrar jag. Får försöka sy lite och hoppas att det fungerar. HAr även gått igenom gamla BHar men de som sitter bra i ryggen har för små kupor så dem kan jag glömma=(.

Nu känner jag att det går att trycka ner en smörgås*kors i taket*.

Ha en bra Torsdag...Snart HELG!
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej! Din kropp kanske befinner sig på en platå just nu och du behöver kanske göra lite annan träning än du vanligtvis är van vid. Kroppen vänjer sig efter ett slag och ställer in sig på den belastning som du ger den under promendader och crosstraing. Prova att cykla backe upp och backe ner...
Hur som helst det var inte det jag skulle skriva egentligen. Jag har flyttat Me and I. Det blir en vecka senare alltså den 9 maj. Du är säkert fortfarande öm då, men kanske mer mobil. Ha det gott och kämpa på!! /A

Postat av: Maria i Barcelona

Vilken rolig bild.

2007-03-26 @ 01:43:16
URL: http://www.agrell.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback