Endast jag är vaken...


image41


alla andra sover här hemma. Är inte speciellt trött med det finns faktiskt en ganska bra andledning till det. När maken kom hem från fotbollen med 2 av barnen så låg jag och vilade lite. Tänkte ligga och slumra någon timme då jag nu för tiden(senaste månaden) har fått ett enormt sömnbehov. Orsaken är den jobbiga situationen på jobbet som är oerhört stressande, deprimerande och ovissheten gör mig galen. Låg som sagt att vilade och vaknade till lite då och då maken kommer in i sovrummet tar sin kudde och stänger dörren. Sova ostört en lite stund är helt ok. Sover hårt och vaknar, tittar på klockan och flyger upp ur sängen hon är 15. Jag har sovit i över 3 h, i vardagsrummet ligger maken och slumrar...hmmm...det måste vara därför han inte har väckt mig efter ca 1-2 h som jag brukar be honom göra. När jag vilade(sällsynt) innan jag blev sjuk så vaknade jag självmant efter ca 40 min men nu kan jag sova hur länge som helst=((.

Det har inte blivit mycket gjort här hemma i dag förutom att äta. Har ätit så jag mår illa*urk*. Kan säga att jag längtar efter en sallad. Även om jag har stoppat i mig  idag, så åt jag minst det dubbla innan jag började viktväktar. När det blir för mycket fett så mår jag bara illa numera*bra*. Känner bara avsmak och nu blir det väldigt lätt att hålla sig till bra mat de närmaste veckorna.

Nu känner jag faktiskt tröttheten krypa på, så jag avslutar och går och lägger mig.
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Carina

Alltid så skijigt när det dyker upp nya namn i bloggen! Men va gör du uppe mitt i natta då....
Jag för min del mår skit idag, totalt snorfyllt huvud så det blir till att tillringa dagen på soffan för min del! ser att du också håller på att gå ner i vikt. Stefan och jag har hållit på med GI mat i 6 månader nu och gått ner 7-8 kg, underbart skönt, så vi kommer att fortsätta äta sån mat eftersom vi mår bra av den dessutom! Kramis Carina

Postat av: Anonym

Hej kvinnafrumamma, jag vill bara säga att jag inte alls blev upprörd när du komenterade min blogg :)
Det var roligt tycker jag!
Men nu ska jag nog skriva lite mindre där, är ute på familjeliv lite oftare i stället...
Ha det så bra, kram carro.
På familjeliv heter jag; Ede Carro 78 och bor i Sundsvall, Stöde.

2007-03-04 @ 13:38:27
Postat av: Åsa

tittar in och önskar dig en skön söndags kväll!
Ibland kan man sova hur mycket som helst,du gör rätt i som lyssnar p kroppen!
Ha det gott!

2007-03-04 @ 15:49:39
URL: http://havsbrus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback