Dagens första kopp..

186371-31

kaffe*njuter*. Trots att 2 barn har varit hemma så har jag sovit riktigt gott och länge. Blev lite sen lunch till barnen men de vet att är det något så får de väcka mig. Vaknade till vid 11 och skulle bara vila ögonen några minuter, somnade om och vaknade drygt en timme senare. Hade jag inte haft barnen hemma så hade jag garanterat sovit länge.  Hörde igår av en vänninna att magsjukan går på båda mina barns dagisavdelningar nu. Tänker ha dem hemma i morgon oxå allt för att minimera risken för smittan. Nästa vecka jobbar jag kväll och de måste gå på dagis några timmar iaf.

Hade inte bestämt vad vi skulle ha till middag idag tills jag hittade denna
sida som löste dagens problem mycket snabbt=))

Pasta med rökt skinka och ärtor
Receptet är för 4 personer

Koka pasta till 4 personer

200 g rökt skinka i skivor
4 dl lätt creme fraiche
1 pkt djupfrysta ärtor
1-2 vitlöksklyftor

Klipp skinkan i små bitar. Häll i creme fraiche, skinka, ärtor och pressade vitlöksklyftor i en kastrull. Koka upp under omrörning. Salta och peppra.

färsk persilja

Servera pasta och strö persilja över pastasåsen när den serveras

Låter gott, snabbt, enkelt och framförallt bra viktvätarmat.

Har faktiskt börjat funderar lite om jag ska lite olika teman här inne. Lite uppslag har jag men är inte riktigt färdig än, får klura i några dagar till, sedan ska jag presenterar det. En aningens beroende är jag allt*s*.

6 dagar kvar till jag få beskedet...Nedräkningen har börjat.

Tyvärr blir det nog ingen bra viktminskning denna veckan=(. Har så oerhört svårt för att äta och dricka nattveckan, att jag jobbar 50% verkar inte påverat det speciellt mycket. Situationen på jobbet med all ovisshet gör sitt till. Märker att jag har börjat få mer tryck över bröstet och det gillar jag inte alls. Har även svårt att prata om situationen på jobbet när någon frågar eftersom jag har svårt att inte börja gråta.

Hade verkligen velat att vågen skulle visa minst -0,6 för då hade jag hamnat under 64 kg. Planerar att träna lite i kväll eftersom jag inte har ont i halsen*yiiipppppiiii*.

Ha en fortsatt trevlig dag!
186371-32

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad bra att du har sovit gott!
Jobbar du inom vården???

Ja,den där vikten är ett elände......jag har precis anmält mig på tappa.se,jag har 10 kilo jag vill gå ner!
Ha det bra!

Postat av: Åsa

Aha,industri jobbare!
Det är jag oxå.........jobbar 25% på en mekanisk verkstad som montör!
Innan var jag maskinställare på en lackavdelning på en trägolvsfabrik!
Måate säga att jag gillar metallindustrin bättre än träindustrin!

2007-03-01 @ 16:25:08
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Åsa

Och självklart ska vi nå våra viktmål!!!

2007-03-01 @ 16:25:34
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Christina W

Hej
Självklart får du länka till mig. Jag blir ju jätteglad om man kan ha nytta och glädje av recepten. Gillar själv enkla recept. Prova skinksautén. Den är underbart god och superenkel att göra. (även om det låter konstigt med gurka i och sånt)

2007-03-01 @ 21:48:00
URL: http://godmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback