Barnen sover...

image52

och det gör jag nog snart oxå.  Måste vara medicinen som gör mig såhär trött.

Spännande att se vad vågen stannar på i morgon*nervös*. Jag bör gå ner minst 0,5 kg per vecka om jag ska komma till 60 kg innan operationen. Kommer försöka träna på min crosstrainer i morgon. 4-5 ggr per vecka vore det optimala om jag kan hålla mig frisk + promenader på minst 45 min 2-3 ggr i veckan.

Dajmtårtan var en succé=). Kom faktiskt på att jag har gjort en betydligt lättare snabbvariant av den som ungarna älskade. Receptet kommer nedan om någon är intresserad.

Dajmglass

2,5 dl vaniljvisp
1 dubbeldajm

Vispa vaniljvispen hårt, krossa dajmen och blanda ner i vaniljvispen. Ta en form, lägg i plastfolie i botten och runt kanten(för att den ska vara lättare att lossa). Häll i vaniljvispen med dajmen i formen, täck med plast och ställ i frysen i minst 4 h.
Ta fram ca 10 min innan servering.

God och väldigt lätt.  Mina barn gillar den skarpt, speciellt när den har stått framme ca 30 min och det blir som milkshake.


Ni får ha en fortsatt trevlig kväll. Nu ska jag faktiskt gå och nana kudden*ZzZz*
Kram

Kommentarer
Postat av: Mimi

Jag har bestämt mig att ta med en sådan också när jag ska till min mamma idag! :) Hoppas du fick en bit iaf! :P

Postat av: Carina

Tssss, underbar bild du hittat!!
Såna enkla recept passar mig pergekt,
dessvärre är dte ju lååångt ifrån GI vänligt!
Idag skajag fösöka ta mig utanför dörren,
kramis Carina

2007-03-10 @ 10:34:45
URL: http://medlem.spray.se/skalet2001/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback