Vännina

Träffade precis en vännina när jag skulle lämna barnen på dagis och fritis. Vi har umgåtts lite till och från. Hon har ställt upp när vi har flyttat och hon är väldigt trevlig. Saken är den att under de 9 år som jag har kännt henne så har hon bytt män 3 ggr. Första är pappa till hennes 2 älsta barn och en vän till maken. Den andra lärde vi känna och han är himla trevlig efter ca 5 år tog det slut och hon hade träffat den nuvaranden. Hon fick sitt 3:e barn för lite drygt ett år sedan men vi har inget, absolut inget gemensamt med hennes sambo.

På grund av hennes nuvarande man så har jag och min make inte prioriterat att umgås med dem även om vi båda gillar tjejen himla mycket. Tycker det känns ganska tråkigt att det har blivit såhär men det finns andra vänner vi hellre umgås med. Visst kan jag åka dit själv men saken är det att vi i stort sätt alltid har umgåtts familjevis.

Tycker det känns lite väl hårt att säga att vi inte gillar hennes nuvarande eftersom vi inte är bästa vänner. 

Vad skulle ni har gjort?


Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Jag tycker att du skall respektera hennes val av man, det är ju hon som lever med honom. Några goda sidor måste han ju ändå ha, eftersom hon gillar honom. Försök att träffas allihop nån gång och försök att se bra sidor hos honom, annars får ni väl mest umgås med henne. Men tänk på att det är den mannen hon valt att leva med, och ibland får man bara acceptera att man inte gillar alla människor,utan bara gilla läget.

Postat av: Annelie

Jag måste hålla med Åsa ovan.Gillar ni tjejen får ni ta karl'n på köpet.Det är ju hennes val.
Men visst är det trist när ens vänner
träffar nån man inte gillar.Ha det så bra/kram

2007-06-28 @ 15:34:50
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Kajsa

JAG skulle umgås med tjejen, du verkar ju gilla henne iallafall.
Jag som singel skulle vara/bli väldigt sårad om mina vänner bara struntande i att umgås med mej för att de inte gillar min nya eller bara vill umgås familjevis.

2007-06-28 @ 18:10:38
URL: http://livetpoenpinne.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback