Bortresta

Har knappt varit hemma den senaste veckan*puh*. Vi har varit och hämtat pojkarna hos mina föräldrar, passat på att hälsa på min mormor på norra öland och träffat makens bror med familj. Blev faktsikt årets första dopp på öland*kors i taket* men forstätter regnandet så lär det blir årets enda dopp.
Köpte även öländska kroppkakor hos
Ninni och det var underbart gott. Passade även på att köpa cabanossi på Rosas Handel i Löttorp *mums* Är ni i de trakterna så kan jag verkligen rekomendera er att göra ett besök hos Ninnis och i Rosas Handel.

I morgon börja festivalen här och håller på i 3 dagar. Tyvärr kan inte maken och jag gå en dag ihop utan barn som vi hade hoppats på=(. Vi har djurfritt här hemma på grund av att vi har allergiska vänner. Vi har dock sagt att krisa det för vännerna som har hundar så får de ha dem i grovköket. Barnvaken(släkting) började ställa krav om att ha sin hund i hall och kök, då vi inte har dörrar in till vardagsrummet så lär det bli där inne oxå + hela övervåningen. Tycker faktiskt att det är ganska nochalant att ställa krav när de ve vet vad som gäller. Tvärr är det inte första gången som dessa krav ställs mot att vi ska få barnvakt. Nu ska vi verkligen leta efter en barnvakt som kan passa barnen någon ggr då och då så vi slipper krusa släktingen. Någon som vet vad som är normal taxa för en barnvakt?

Kommentarer
Postat av: Mia..

Hej,,, ja vi ska ner en runda i morrn... men mer än så blir de inte.. för mkt fylla, vill inte barnen ska se för mkt av den biten dock, barnvakt... jag kan hjälpa till om ni behöver hjälpen ngn,,,, man ska inte behöva krusa släkten anser jag.. men visa vet inte sitt eget bästa dock,,,, hör av dig,,,kjamiz.---

Postat av: Carina

Att du bara vågade, bada menar jag!
Själv har jag inte ens tänkt tanken
i regn och rusk att jag skulle bada.
Men det hör ju sommaren till att ta ett
dopp då och då......men inte denna sommar :-(
Kramkram Carina

2007-07-25 @ 20:26:48
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Christina W

Har ingen aning om barnvaktstaxor. Tror det kan skilja oerhört. Men visst vore det väl bra att ha någon så att ni slipper krusa släktingen.
Har ett gammalt beprövat recept från min urgamla rutiga kokboken på köttfärspiroger. Nu ligger det ute.

2007-07-26 @ 08:27:00
URL: http://godmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback