Tjejsnack v17

Veckans frågor

Viktiga frågor
(Veckans frågor kommer från Milo)

·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Finns det en stark misstanke att 13-åringen tar troger så tycker jag att de ska testas, så man kan hjälpa dem. Finns ingen direkt misstanke så anser jag att man ska lita på deras ord och inte testa dem.

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Är det en stökig skola med mycket mobbing, förstörelse eller annat som gör att eleverna inte känner sig trygga så tycker jag att man ska installera övervakningskameror så man kan få bukt med problemet.

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Ja det tycker jag är ok. Det är bevisat att brotten har minskat på platser där de har installerat kameror. Tyvärr är det ett kallare klimat i samhället som gör att övervakning behövs.

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Ja om jag kan förlänga en annans människas liv med mina organ, så självklart.

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Jag tycker att det borde tillåtas. Dock under kontrollerade former med patienten, läkare, psykolog och familjens medgivande.

Veckans tjejsnackare är Annelie.

Tjejsnacks hemsida hittar du här

Kommentarer
Postat av: Carina

Verkar som du och jag är väldigt
eniga i veckans tjejsnack!! :-)
Kramkram Carina

Postat av: A

Hej. Stretchjeans är det bästa för mig men jag tycker inte att det finns så mycket nu längre..Ha det bra.

2007-04-24 @ 22:54:27
URL: http://amittilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback