Har köpt...

image101

träningskläder/joggingställ idag. Har letat efter byxor och jacka/tröja med blixtlås så jag kan ta på mig kläderna lätt efter operationen. Hittade 2 set i olika färger så jag köpte både två;-). Kommer förmodligen gå i dessa plagg i några veckor så jag ville ha ombyte. När vi kom hem fick dotterna äran att slänga mina gamla slitna mammabyxor i plysch och maken blev glad av att slippa se dem mer*s*. Fast det måste erkännas att de faktiskt var himla sköna, betydligt skönare än de nya;-D

Det är helt sanslöst vad jag längtar till op. Står och speglar mig och försöker trycka in bysten för att få ett hum men det är svårt att föreställa sig hur det kommer bli. Passade även på att slänga en blick på bikinina i affärerna idag och känslan  att det faktiskt kommer finnas mycket att välja på, både färger och modeller, är faktiskt helt osannolikt. Kan inte föreställa mig med små bröst där tröjor sitter snyggt, lätt att köpa bh, många olika bh, mer makerande midja, mer möjligheter med träning och... ja jag kan fortsätta hur länge som helst. Just nu känns det som om mitt liv är pausat och börjar igen efter op. Ska försöka att inte trada allt för mycket om detta ämne den närmaste veckan men risken finns att jag inte lyckas hålla det. Tänker på det konstant numera och räknar ner.

Tyvärr blev det en hamburgare på max idag=(. Valde deras gi-burgare med det är mycket kalorier i den iaf. Valde till morötter och orkade faktiskt inte äta upp allt, snacka om att matsäcken krymper fort. Fast det känns inte så när jag är jättehungrig 2 h efter ett nutrilettmål och bör vänta ca 1 h till innan nästa mål.
Hamburgaren blev faktiskt dagens enda ätandes måltid. Lyckades även avstå från kakor och bullar när vi fick besök här hemma i eftermiddags*stolt*. Passade på att träna i 48 min på crossen och förbrännde 400 kalorier (om nu mätaren stämmer) så hamburgaren borde inte göra allt för stor skada, hoppas jag. Tränade faktiskt i lördags oxå och brände 400 kal.

Nu ska jag skära min avsvalnade kycklingfilé i mindre bitar så är morgondagens kycklingsallad klar. Låter kanske enformigt med kycklingsallad i stort sätt varje dag men jag gillar det och det är lättare att undvika pasta och potatis till. Fast det får nog bli laxfilé till lunch till på tisdag och tonfisksallad på onsdag.

Nu får jag fixa det sista och gå och lägga mig, ska upp straxt innan 05.00 i morgon*gäsp*

Ha en bra dag!
kramis

(Det är INTE jag på bilden men det förstår ni nog*s*)

Kommentarer
Postat av: A

Hej. Nä, det hade varit hemskt att vakna på det viset ;) Ha det bra.

Postat av: Persilja

Hamnade av en slump hos dig! Blev inspirerad av din viktminksning! När det faktiskt funkar är det kul att läsa. En del bloggar om sin bantning men bara om hur det skiter sig, haha, då blir man ju inte inspirerad. Jag vill också gå ner; från 67 till typ 60...Men så fort man pratar om det blir många arga för att man "inte har några viktproblem"...
Lycka till!

2007-04-23 @ 10:03:31
Postat av: Åsa.S

Klart du får ta "mina bröst"! lycka till nu!

2007-04-23 @ 16:20:13
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Mija

Hej.
Har du nån förskolelärare/smart mamma/nån med mycket åsikter/psykolog/amatörpsykolog o.s.v här inne på din blogg som kan komma in på min blogg och kommentera ett desperat inlägg lite? Jag behöver hjälp........ Kram från mamma Mija

2007-04-24 @ 09:22:59
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Persilja!
Tack för dina uppmuntrade ord men tyvärr går det upp och ner när man bantar. JAg skrev inga roliga inlägg när jag under6 veckor inte hade gått ner mer än 2 kg. Man får kämpa vidare, träna, äta rätt och absolut inte ge upp.
Man känner sin kropp bäst. Vill man väga en viss vikt så ska inte omgivningen hålla på och kommenterar så länge ditt BMI inte ligger under 18,5. Nu vet jag iof inte hur lång du är men ett BMI under 18,5 är INTE bra eftersom då räknas man som underviktig och kan få massa sjukdomer.

Det svåraste är inte att banta utan att hålla vikten konstant.

2007-04-24 @ 16:11:42
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback