Gahhhhh


Rastlösa barn*suck* är inte roligt. Den älste lämnade jag på skolan vid 08.30 och de andra två ska till dagis kl 11. Redan innan kl 9 hade de frågat 4 ggr när de skulle till dagis. De har lek 5 min, bråkat, lek ca 5 min för att bråka igen. Varit ute i hela 10 min för att komma in i ca 10 min för att sedan vilja ut igen*SUCK*. Försöker sysselsätta dem med pussel, spel, rita, leka, lego mm men allt är tråkigt. Överlyckliga när de såg posten komma men sedan bråkar de om vem som ska hämta, vem som ska ta vad osv*sliter sitt hår*. Springer här hemma fram och tillbaka mellan sysslor och barn. Vill få lite gjort här hemma innan jag ska till jobbet. Snart ska jag lämna dem på dagis...

Då har jag kört igång med en nutrilett kur. VET att det inte är det optimala men jag har följt vv stenhårt både med mat och motion men vågen har tjurat så jag ser faktiskt ingen annan utväg. Läkaren sa att att vårt mål var 60 kg till den 1/5 och det var/är helt rimligt men när jag bara har gått ner 2 kg (0,3 kg/v) under 6 veckor så finns det inte speciellt mycket att göra=(. Visst nu i lördags gick jag ner 0,8 kg men jag är rädd för att antingen blir det ett + eller ett pytte - och då ligger jag riktigt illa till. Nu har jag iaf 2 veckor på att försöka nå 60 kg.
Kommer att lägga upp det så här: 4 påsar nutrilett och 1 mål lagad mat/dag. Blir det minst 0,8 kg ner denna veckan så blir nästa det 3 påsar nutrilett, 1 frukost och 1 mål lagat mat /dag nästa vecka.

Faktiskt alla jag har diskuterat detta med håller med mig. De vet att jag har kämpat hårt, inte har slarvat eftersom min op är värd så mycket för mig. Visst känns det surt att det inte räkte hela vägen men jag vågar inte riskera att operationen blir inställd när jag faktiskt har kommit så här långt.

Givetvis kommer jag fortsätta vv efter op men då blir det jämnvikt för att sedan vara i mål igen för andra ggr (första var 2002) och denna gång ska det bli för alltid*basta*.

Nu ska jag lämna barnen sedan ska jag fixa lite här hemma innan det är dags att jobba.

Ha en bra dag!

Blir tyvärr ingen bild till detta inlägget så det inte fungerar*gaaahhh*

Kommentarer
Postat av: Chissra

Hej!
Låter som att du kämpar hårt.
Jag har ett tips för att gå ner i vikt snabbt som jag själv utövade efter mitt andra barn:
bort med ALLT socker. promenera 1 h innan frukost. och ät inte så mycket kolhydrater utan mer proteiner typ kyckling sallad, eller ris och kyckling (fast att det bara är lite ris)
Det funkade för mig!!
Lycka till håller tummarna ang operationen.

Postat av: Carina

Fattar inte att du går ner mer än du gör, så konstigt som du kämpar och står i.
Håller med Chrissra, den metoden funkar på mig också, lite GI tänk!
Kram Carina

2007-04-17 @ 08:22:35
URL: http://medlem.spray.se/skalet2001/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback